مدیرکل راه و شهرسازی استان:

آذربایجان شرقی ۹ درصد مسافرت های نوروزی را به خود اختصاص داده است

1402/01/11 - 15:55 - کد خبر: 89652 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون تعداد ۲۸۰ هزار مورد سفر نوروزی از طریق جاده، راه آهن و هواپیما در این استان به ثبت رسیده که ۹ درصد مسافرت های نوروزی کشور است.

به گزارش نصر، امیر بخشی‌زاده روز جمعه در گفت وگویی، مجموع سفرهای بین استانی در کل کشور را بیش از ۳۷۰ میلیون مورد اعلام کرد و یادآور شد: آذربایجان شرقی همان طور که گفته شد حدود ۹ درصد مجموع مسافرت های نوروزی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد سفر، ۱۳۵ هزار مورد از طریق جاده های مواصلاتی و به صورت زمینی، ۷۲ هزار فقره به وسیله راه آهن و ریل و تعداد بیش از ۷۱ هزار مورد نیز از طریق فرودگاه ها به آذربایجان شرقی از ابتدای اسمال تاکنون به انجام رسیده است.
بخشی زاده مجموع تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی تبریز در مدت تعطیلات نوروزی را ۵۵۵ نشست وبرخاست اعلام کرد.
به گفته وی در همین مدت میزان تلفات جاده ای آذربایجان شرقی که از نظر حجم مسافرت ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است، با کاهش ۴۵ درصدی همراه بوده است که این موضوع با همکاری تمامی ادارات و نهادهای مسئول و نیز همکاری مردم حاصل شده است.
بخشی زاده رفع مشکلات مربوط به نقاط حادثه خیز در جاده های مواصلاتی آذربایجان شرقی را از جمله دلایل اصلی در کاهش تلفات جاده ای اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس تعداد ۷۲ نقطه حادثه خیز در این استان شناسایی و نسبت به رفع مشکلات مربوطه اقدام شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد تقاطع های غیر همسطح، تغییرات هندسی برخی از جاده ها و نیز آشکارسازی نقاط حادثه خیز از جمله اقدامات اخیر این مجموعه برای راحتی سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده ای بوده است.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی ۹ درصد مسافرت های نوروزی را به خود اختصاص داده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسین   سال پیش  

چطوری از ۳۷۰ ملیون
۲۸۰ هزار نفرش
۹درصد میشه🤣
پژوهشیار