معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛

واحدهای خدماتی گردشگری آذربایجان شرقی ۱۴۵ فقره اخطار گرفتند

1402/01/10 - 19:43 - کد خبر: 89634 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی یکهزار و ۸۷۶ مورد بازدید و نظارت از اماکن اسکان، گردشگری و خدمات به مسافران در استان انجام شده که منجر به ۲۵۳ تذکر و صدور ۱۴۵ فقره اخطار شده است .

به گزارش نصر، علیرضا بایرامزاده روز چهارشنبه در گفت و گو اظهار کرد: این تعداد بازدید و نظارت ها در مرحله دوم نظارت بر اماکن گردشگری انجام شده است.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست از اول بهمن تا اول اسفند سال گذشته نظارت ها با نگرش اصلاحی در تاسیسات و فرایندهای بخش گردشگری استان انجام و موارد مشاهده شده و نواقص برای رفع مشکلات به افراد مورد نظر اعلام شد.
وی افزود: در مرحله دوم که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد بر حسن انجام وظایف متولیان خدمات دهی و خدمات رسان گردشگری استان نظارت می شود و به رغم افزایش تعداد گردشگران و حجم بازدیدها نسبت به سال گذشته تنها ۲ مورد شکایت ثبت شده است.
بایرامزاده یادآور شد: نامناسب بودن تخت برخی مکان های اقامتی، مشکل وسایل عمومی آشپزخانه و مشکلات سرویس های بهداشتی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی از جمله مواردی است که منجر به تذکر و اخطار شده است.
وی ادامه داد: روزانه ۵۰ تا ۶۰ بازدید و نظارت در آذربایجان شرقی در جهت حسن خدمات رسانی به میهمانان نوروزی انجام می شود و در بهبود کیفیت خدمات و مشارکت در امور حدود ۱۰ تشکل گردشگری و بخش خصوصی با میراث فرهنگی همکاری می کنند.
آمار ارائه شده توسطه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی نشانگر رشد ۱۲ درصدی اِشغال مراکز اقامتی این استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است.
 آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های مختلف تاریخی، فرهنگی و اقامتی و نیز داشتن یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.
انتهای پیام/
واحدهای خدماتی گردشگری آذربایجان شرقی ۱۴۵ فقره اخطار گرفتند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار