مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

معرفی یکهزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به بانک های عامل در آذربایجان شرقی

1402/01/10 - 14:35 - کد خبر: 89610 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از معرفی ۱۶ هزار طرح به ارزش یک هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی به بانک های عامل استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، حسین فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانک های استان ۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات را برای چهار هزار و ۸۰۰ متقاضی پرداخت کرده اند که ۲۳ درصد مبلغ ابلاغی و ۲۵ درصد مبلغ معرفی شده را در بر می گرفت.
وی سهم استان از محل خوداشتغالی و کارفرمایی را دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه با اینکه به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می شود بر این اساس با پرداخت این تسهیلات از سوی بانک های عامل، برای ۱۷ هزار نفر در استان ایجاد اشتغال می شود.
فتحی بیان کرد: اگر جز یک و جز دو بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه پایدار و ادامه داشته باشد در سال جدید این تسهیلات پرداخت خواهد شد که شاهد تحول عظیم در حوزه اشتغال خواهیم بود.
وی همچنین به سهم ۱۲۷ میلیارد تومانی استان از مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: بانک های عامل ۹۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده در استان را پرداخت کرده اند که با پرداخت این تسهیلات برای پنج هزار نفر فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
فتحی به عملکرد برخی از بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز اشاره کرد و اظهار کرد: برخی بانک های عامل همکاری خوبی داشته اند و به سرعت تسهیلات را پرداخت می کنند اما برخی از بانک‌ها تاکنون تمایلی برای پرداخت این تسهیلات نداشته اند.
وی اضافه کرد: بیشترین پرداختی های به ترتیب از سوی بانک های سپه، صادرات و پارسیان و بیشترین درصد پرداختی نسبت به طرح های معرفی شده به ترتیب بانک های عامل پارسیان، ملل و صنعت و معدن بوده است.
فتحی همچنین به افتتاح ۳۱ طرح تعاونی در آذربایجان شرقی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رییس جمهور در روز گذشته صورت گرفت اشاره کرد و گفت: افتتاح خط توسعه لوازم خانگی شرکت تعاونی دانش بنیان نگین پارس مراغه یکی از طرح ها بود که همزمان با افتتاح ۸۸۸ طرح تعاونی در کشور به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
معرفی یکهزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به بانک های عامل در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار