امام جمعه تبریز:

ضعف نظارت بر بازار بیشتر از کمبود کالا موجب نارضایتی مردم است

1402/01/09 - 17:51 - کد خبر: 89579 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: مردم از کمبود کالا در بازار نگران و نارحت نیستند بلکه بیشتر از بی عدالتی و عدم نظارت کافی ناراحت هستند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، روز چهارشنبه در جمع کارکنان تعزیرات حکومتی استان افزود: تعدد قیمت برای یک کالا در بازار نشانه ضعف نظارت است و باید نظارت بر بازار و قیمت کالاها بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی وظیفه نظارت و قضاوت بر بازار و ارایه خدمات را برعهده دارد، اظهار کرد: این سازمان به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق عمل کند و باید سایر دستگاه های مربوط نیز در این زمینه با این سازمان همکاری کرده و پای کار باشند.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: خدمت رسانی به مردمی که پای انقلاب و نظام ایستاده اند و بر تمامی ناملایمات صبوری کرده اند، باید صحیح و مناسب باشد.
حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه برخی افراد فرصت طلب و اصناف متخلف از وضعیت بازار به نفع خود سوء استفاده کرده و قیمت کالاها را افزایش می دهند، یادآور شد: باید با نظارت و بازرسی مستمر از سطح بازار جلوی سوءاستفاده این افراد گرفته و در صورت مشاهده با آنان برخورد قانونی شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال گذشته و اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز و رمضان ارایه کرد و گفت: طرح ویژه نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان از هشتم اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است و تا اردیبهشت امسال ادامه دارد.
صمد حضرتی افزود: شهروندان در صورت مواجه با مشکلاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیربهداشتی بودن کالاها به ویژه مواد غذایی می توانند موارد را به بازرسان دستگاه های متولی یا به صورت مستقیم به اداره کل تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا در سریعترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به قاچاق و تخلفات حوزه کالا و ارز بوده و با دستگاه های متولی نظارت بر بازار و خدمات نیز برای احقاق حقوق مردم همکاری می کند.
انتهای پیام/
ضعف نظارت بر بازار بیشتر از کمبود کالا موجب نارضایتی مردم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار