خبر/

مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به کاهش دما و وزش باد شدید هشدار داد

1402/01/09 - 16:35 - کد خبر: 89573 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با توجه به پیش بینی هواشناسی استان در خصوص کاهش دما و وزش باد شدید در روزهای پیش رو، نسبت به مخاطرات مربوط به این پدیده های جوی هشدار داد.

به گزارش نصر، محمد هنربر در گفت و گویی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه جوی از عصر امروز چهارشنبه آغاز شده و تا بعد از ظهر شنبه ادامه خواهد داشت، کاهش شعاع دید و اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربستها و سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و احتمال سقوط اشیاء و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی را از مخاطرات این وضعیت جوی عنوان کرد .
وی همچنین نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و اصابت صاعقه هشدار داد و گفت: بر اساس اعلام هواشناسی در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد پیش بینی می شود.
هنربر بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی تاکید و نسبت به تعطیل و حداقل محدود کردن فعالیتهای عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهنسال، به همراه داشتن تجهیزات الزم از جمله لباس زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی و اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیلها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در جابجایی عشایر توصیه کرد.
وی با تاکید بر آمادگی دستگاههای اجرایی و امدادی، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاههای مربوطه و پرهیز از انجام هر گونه عملیات کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها ،انتقال نهاده های کشاورزی به مکانهای مسقف را ضروری دانست.
انتهای پیام/
مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به کاهش دما و وزش باد شدید هشدار داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار