دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تبری؛

۱۲۳ هزار نفر به پایگاه‌های اورژانس آذربایجان شرقی مراجعه کردند

1402/01/09 - 15:34 - کد خبر: 89565 نسخه چاپی

نصر: دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری ۱۲۳ هزار نفر به پایگاه های شهری، جاده ای و روستایی استان مراجعه کردند.

به گزارش نصر، اصغر جعفری روحی روز چهارشنبه در گفت وگویی، اعلام کرد: چهار هزار و ۶۸۶ نفر در این مدت در اورژانس بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۵ مورد احیای قلبی و ریوی موفق انجام شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری به پنج هزار و ۹۳۲ مورد ماموریت اعزام شدند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۱۶ مورد مربوط به عملیات تصادفات جاده ای بوده است.
دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در این مدت ۲۰۴ مورد بازرسی از مراکز اقامتی، ۵۵۹ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، ۱۰ هزار و ۸۴۴ مورد بازرسی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، دو هزار و ۱۶۲ مورد بازرسی از اماکن عمومی و ۳۰۱ مورد بازرسی سامانه های آبرسانی انجام شده است.
دکتر جعفری گفت: یک هزار و ۱۴۰ مورد افراد مشکوک به بیماری های واگیردار و ۳۹۳ مورد حیوان گزیدگی به ثبت رسیده و یک هزار و ۱۸ نفر نیز واکسن هاری دریافت کردند.
انتهای پیام/
۱۲۳ هزار نفر به پایگاه‌های اورژانس آذربایجان شرقی مراجعه کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار