گزارش پیش بازی تراکتور و ماشین سازی/

دربی آذربایجان؛ رقابت مربیان تبریزی

1398/09/17 - 23:20 - کد خبر: 8952 نسخه چاپی

نصر: از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم تبریزی تراکتور و ماشین سازی در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف هم خواهند رفت.

دربی آذربایجان برخلاف سایر دربی ها، یکی از کم حاشیه ترین دربی های ایران است. بهترین و تنها دربی جهان که تماشاگران، طرفدار هردو تیم هستند، فحاشی نمی کنند و بایکدیگر برادر هستند، از این رو این دربی را دربی برادری می گویند.

تراکتور و ماشین سازی، دو تیم ریشه دار تبریزی که زمانی قطب فوتبال ایران بودند، روز دوشنبه در حالی مقابل هم قرار می گیرند که در جدول لیگ برتر فوتبال ایران، همسایه همدیگر هستند.
تیم تراکتور که با ۱۸ امتیاز در میانه جدول و در رده هشتم قرار دارد، ممکن است با باخت مقابل همشهری خود، جایگاه خود را به ماشین سازی هدیه کند.
 سرخپوشان تبریزی هفته پیش در دیداری که انتظار می رفت در تبریز تیم بحران زده بوشهری را با شکست بدرقه کند، در مقابل این تیم متوقف شد تا زمینه برکناری سرمربی ناکام این تیم فراهم شود.پس از برکناری دنیزلی، احد شیخ لاری که هدایت تیم را بر عهده گرفت، در مقابل شاگردان خطیبی کار آسانی نخواهد داشت چراکه هم باید تیم را به تنهایی هدایت کند، هم تیم را از شوک در بیاورد به خصوص که دو بازیکن تاثیر گذار تیم یعنی رضا اسدی و ایمان سلیمی احتمالا به این بازی نرسند. همچنین مسعود شجاعی، کاپیتان تراکتور، نقش مهمی را در هدایت بازیکنان در زمین خواهد داشت تا بتواند در نبود سرمربی اصلی، تجربیات خود را در هدایت تیم بکار گیرد.
در آن سوی میدان، سبز قامتان تبریز، هفته گذشته در زمین پارس جنوبی جم به تساوی یک بر یک رسیدند تا دست خالی به تبریز برنگردند و در نهایت با ۱۶ امتیاز چسبیده به تراکتور در رده نهم قرار دارند. شاگردان رسول خطیبی فصل پر فراز و نشیبی را طی کرده اند و از این رو تیم خطرناک و غیر قابل پیش بینی محسوب می شوند بنابراین می توانند نبرد سختی را برای تراکتور رقم بزنند.
در تیم ماشین سازی بازیکنانی هستند که سابقه بازی در پیراهن تراکتور را دارند از جمله حامد لک، سامان نریمان جهان و حتی خود رسول خطیبی که در مقطعی سرمربی دیگر تیم تبریزی بود و یا احمد موسوی و ... در تیم تراکتور سابقه بازی در ماشین سازی را دارد. بنابراین تقابل بازیکنان و سرمربی با تیم های سابق خود از اتفاقات قابل توجه این بازی خواهد بود.
قضاوت این بازی هم بر عهده عبد البنی پور خلف، داور خوزستانی خواهد بود که نخستین تجربه داوری وی در لیگ برتر خواهد بود.
ناگفته نماند اگر مشکل آب و هوایی منجر به لغو بازی نشود، دیدار دو تیم تراکتور و ماشین سازی از ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دربی آذربایجان؛ رقابت مربیان تبریزی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار