یادداشت/

دنیزلی برف تبریز را ندید

1398/09/17 - 23:15 - کد خبر: 8951 نسخه چاپی

نصر: مصطفی دنیزلی روز شنبه از سمت خود برکنار شد و باشگاه تراکتور احد شیخ لاری را به عنوان جایگزین موقت این سرمربی معرفی کرد.

دنیزلی درحالی از هدایت این تیم برکنار شد که در گفتگو با یکی از رسانه های ترکیه، علت جدایی اش را خستگی روحی عنوان کرد.این مربی ترکیه ای که در چند بازی اول لیگ، نتایج درخشانی را کسب کرده بود بعد از بازی مقابل صنعت نفت آبادان بود که دوران ناکامی وی شروع شد.

باخت اول در برابر صنعت نفت، باخت پرگل به استقلال در روز رکورد شکنی هواداران، باخت مقابل سپاهان مدعی باعث شد تا آخرین مهلت حضور این مربی ۶۹ ساله بر روی نیمکت تراکتور، بازی با قعر نشین جدول لیگ باشد که تساوی مقابل شاهین شهرداری بوشهر امید همه هواداران را از رسیدن به جام ناامید کرد.
مصطفی دنیزلی در طی چهار فصل اخیر نهمین سرمربی برکنار شده این تیم محسوب می شود که این بیانگر آن است که تراکتور بیشترین مشکل را از جانب انتخاب اشتباه سرمربی متحمل شده است. در سال گذشته پس از مالکیت محمدرضا زنوزی بر باشگاه تراکتور، ابتدا محمدرضا مهاجری،مربی نام آشنای لیگ برتر به این تیم آمد که گفته شد مسئول انتخاب کادر فنی و بازیکنان است. پس از او جان توشاک، محمد تقوی، جرج لیکنز بلژیکی و در نهایت مصطفی دنیزلی در این مدت هدایت تیم را برعهده گرفته و در پایان با ناکامی از هدایت این تیم برکنار شدند.
نکته ای که درباره دنیزلی وجود دارد این است که این مربی که قبلا هدایت دو تیم پرسپولیس و پاس را در لیگ ایران برعهده داشت، در هر دو تیم ناکام بوده و موفق به کسب جام نشده بود و حال با تراکتور این ناکامی وی در کسب جام سه گانه شد.
با این وجود تجربه نشان می دهد که تراکتور به جز در مقطعی که تونی الیویرا، سرمربی گری این تیم را برعهده داشت و منجر به موفقیت هایی با این مربی پرتغالی داشت، تا به حال هیچ مربی موفق خارجی به خود ندیده است. در مقابل بوده اند مربیان داخلی که در این تیم بسیار موفق بوده اند همانند امیر قلعه نویی، رسول خطیبی و امثال آن ها که با قرارداد های به نسبت کمتری، نتایج بهتری را کسب کردند. بنابراین باید باشگاه و در راس آن زنوزی باید بیشترین دقت را در انتخاب سرمربی به کار ببرد تا بتواند تیم را برای ادامه فصل بازگرداند.
اما یک نکته مثبت و بسیار ارزشمندی که در این میان وجود دارد، اعتماد و حمایت هواداران تیم تراکتور نسبت به مدیریت باشگاه است که باعث شد تا تیم در بحران هم زیاد به حاشیه نرود. هوادارانی که در سرما و گرما همواره پشت این تیم بوده اند اعتراضات خود را به بهترین نحو ممکن و بدون سر دادن هیچ شعاری در ورزشگاه به گوش مدیریت باشگاه رساندند.
 البته نباید فراموش کرد که هنوز هم یک نیم فصل دست نخورده و همچنین دو بازی معوقه برای تراکتور وجود دارد که این تیم را برای رسیدن به هدفش قطعا یاری خواهد کرد. همچنین حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آن هم با یک قرعه به نسبت مناسب به نفع تراکتور نکات امیدوار کننده ای است که می تواند در ادامه تراکتور را سرپا نگه دارد و روز های خوب را این تیم دوباره به هواداران هدیه کند .


حمیدرضا سامبرانی

انتهای پیام/

دنیزلی برف تبریز را ندید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار