مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

۲۰ فروردین آخرین مهلت ثبت‌نام در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران

1402/01/07 - 17:29 - کد خبر: 89505 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ۲۰ فروردین را به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران اعلام کرد.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، دوشنبه، هفتم فروردین ماه، با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران » با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتاب خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود:‌«پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیئت انتخاب، بهترین برنامه را برای ترویج کتاب خوانی ارائه کرده باشند، اعطا می شود.
بلاغی، تصریح کرد: برنامه های هر شهر در زمینه ترویج کتاب خوانی که با همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای فرماندار، شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه ارائه می شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.
وی تاکید کرد: ضروری است که راهبردهای جدید و خلاقانه برای ترویج کتابخوانی با استفاده از منابع و سرمایه های فرهنگی و امکانات فضای مجازی در شهرها و برنامه ریزی و اجرا شود و برنامه ها باید به گونه ای باشد که تغییرات و اصلاحات ، بسترهای مطالعه ، افزایش انگیزه با مطالعه را در جامعه نشان بدهد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برنامه ها باید به‌طور اختصاصی برای پایتخت کتاب طراحی شده و شامل مولفه‌هایی چون تناسب‌ با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی، اصلاحات بسترهای مطالعه و افزایش انگیزه مطالعه، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، قابلیت الگوبرداری، محتوا و شیوه اجرای نوآورانه، کیفی و در راستای افزایش سواد فرهنگی مردم ، قابلیت و ضمانت اجرایی، گستره اجرایی در سطح شهر، یا ملی و حتی منطقه‌ای و بین‌المللی و جدول زمانی دقیق و قابل ارزیابی و پیگیری باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، وی آخرین مهلت شرکت در این دوره از جشنواره پایتخت کتاب ایران را ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: اختتامیه جشنواره نیز اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
گفتنی است هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌­ها و دهیاری­‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر برگزار می‌شود.
براساس این گزارش متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند برای دریافت اطلاعات مربوط به رویدادهای کتاب خوانی( پایتخت کتاب ایران) به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع و تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://majame.farhang.gov.ir مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایند.
انتهای پیام/
۲۰ فروردین آخرین مهلت ثبت‌نام در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار