پیشکسوت فوتبال:

تشکیلات باشگاه تراکتور دچار مشکل است

1402/01/07 - 16:57 - کد خبر: 89500 نسخه چاپی

نصر: کارشناس و پیشکسوت فوتبال تبریز با بیان اینکه تشکیلات باشگاه تراکتور دچار مشکل است، گفت: نتیجه نبود تشکیلات منسجم و کمیته فنی کاربلد در این باشگاه، تمدید چهارساله قرارداد پاکو خمز به رغم کسب نتایج ضعیف در هفته های اخیر است.

به گزارش نصر، اصغر اعتباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، اظهار کرد: هوشنگ نصیرزاده مدیر خوبی است و عمر خود را در فوتبال سپری کرده است و در جایی که وی حضور دارد نباید باشگاه مشکل تشکیلاتی داشته باشد، که متاسفانه در تراکتور چنین نبوده و این باشگاه از مشکلات پیش پا افتاده یک تیم حرفه ای رنج می برد.
وی اضافه کرد: نبود کمیته فنی که نیاز اصلی یک باشگاه حرفه ای در رشته های مختلف است، موجب شده تا تراکتور از کنترل خارج شود و دلال ها بازیکنانی را که هیچ کارایی ندارند به این تیم تحمیل کنند که نمونه آن رومرو گومز است که با وجود پارگی رباط صلیبی و دوری چند ساله از میادین فوتبالی، به تراکتور تحمیل شد.
اعتباری گفت: بازیکنان به مراتب بهتری در تیم های پایه و امید تراکتور وجود دارد که در صورت اعتماد به آنها، می توانند برای تراکتور بسیار مفید باشند و آقای خمز باید به این نکته توجه کند و از پیشکسوتان و کارشناسان واقعی فوتبال در این زمینه مشورت بگیرد.

دلال معروفی که از فوتبال محروم است اطراف باشگاه چه می کند؟
این کارشناس فوتبال عقیده دارد که نصیرزاده و خمز در انتخاب بازیکن از سوی برخی افراد تحت فشار هستند، گفت: دلال معروفی که پنج سال از فعالیت های فوتبالی محروم شده است به راحتی در باشگاه حضور می یابد و کسی جلودار وی نیست، شخص آقای زنوزی و نصیرزاده نباید به اینگونه افراد جولان بدهند زیرا که فوتبال تبریز آسیب های زیادی از دلالی دیده است.
اعتباری افزود: دلال به راحتی در باشگاه کار خود را می کند اما پیشکسوتی که برای فوتبال تراکتور و تبریز زحمت کشیده حتی برای حضور در تمرینات تیم، با مشکل مواجه است و پشت در می ماند در حالی که در باشگاه های حرفه ای در دنیا و حتی خود ایران، جایگاه ویژه ای برای پیشکسوتان قائلند و از نظرات و تجربیات آنها در امور فوتبالی و مدیریتی بهره می گیرند.

خمز هنوز ترکیب تیم خود را پیدا نکرده است
اعتباری با اشاره به نتایج ضعیف خمز با تراکتور در هفته های پایانی سال گذشته، گفت: این سرمربی اسپانیایی، مربی خوبی است اما تاکنون نتوانسته ترکیب تیم را پیدا کند و با تعویض های اشتباه و به کارگیری غلط بازیکنان در پست های غیر تخصصی، نتایج ضعیف اخیر رقم خورده است.
وی اضافه کرد: تیم های پایه به حال خود رها شده اند و بازیکنان پدیده ای که در این تیم ها رشد می کنند به راحتی به خدمت دیگر تیم ها در می آیند و خمز باید این ظرفیت ها را ببیند و از آنها برای پرکردن جاهای خالی در تیم بزرگسالان استفاده کند.
اعتباری گفت: امسال کسی از خمز قهرمانی نخواسته است و وی می تواند با آسودگی خیال، به ترکیب ایده آل خود که بازیکنان امید نیز در آن جایی داشته باشند، دست یابد و امیدواریم با آمدن ایوب ذوالفقاری به عنوان مدیر فنی، این مورد برطرف شود.

هیات فوتبال استان کم کاری می کند
کارشناس فوتبال تبریز برخی مشکلات موجود در در این رشته ورزشی را نشات گرفته از هیات فوتبال عنوان کرد و گفت: این هیات از وظیفه نظارتی خود دست برداشته و ایرادات کلی در بدنه این هیات وجود دارد.
اعتباری افزود: در فوتبال دنیا، فوتبالیست رییس فدراسیون و یا هیات می شود اما در اینجا جایی برای پیشکسوتان وجود ندارد و افراد غیر فوتبالی اداره فدراسیون و هیات را در اختیار گرفته اند.
وی اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات موجود در هیات فوتبال، سپردن مدیریت این هیات به افراد فوتبالی است تا فوتبال استان در مسیر رشد و ترقی قرار گیرد.

شهرداری و شورا باید از ورزش قهرمانی حمایت کند
اعتباری همچنین به کم کاری شهرداری و شورای شهر در حمایت از ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: در همه جای ایران و دنیا، شهرداری ها برای حمایت از ورزشکاران حرفه ای و ورزش قهرمانی ورود کرده اند و من نمی دانم که شهردار و اعضا شورای شهر تبریز با چه ادله ای از ورود در ورزش قهرمانی منصرف شده اند.
وی افزود: در ترکیه شهرداری ها ورزشگاه می سازند و بدون اخذ هرگونه مبلغی در اختیار باشگاه ها قرار می دهند و زمانیکه این باشگاه به سود دهی می رسد سهم شهرداری را نیز پرداخت می کند.
اعتباری گفت: شورای شهر و شهردار باید ورود و ورزش قهرمانی استان و تبریز را متحول کنند و ورزشکارانی را که به دلیل نبود حامی به دیگر استان ها می روند حمایت کنند.

مربیان ایرانی هم‌سطح مربیان خارجی هستند
پیشکسوت فوتبال تبریز با بیان اینکه قلعه نویی انتخاب خوبی برای تیم ملی است، گفت: مربیان ایرانی هم سطح مربیان خارجی هستند و دیگر مثل قدیم نیست که مربیان ایرانی علم روز فوتبال دنیا را نداشتند.
اعتباری افزود: مربی ایرانی برای تیم ملی ارزش دارد و باید مورد حمایت قرار گیرد و از ایجاد حاشیه برای وی از سوی برخی رسانه های مشخص، جلوگیری شود.
وی با طرح این سووال که کی روش برای تیم ملی چه کرد؟ گفت: آنهایی که هنوز از کی روش حمایت می کنند منفعتشان در معرض خطر قرار گرفته و خودشان هم می دانند که کی روش برای فوتبال ایران کاری نکرد.
اعتباری بیان کرد: قلعه نویی مربی خوبی است و کارش را بلد است و باید در تیم ملی از بازیکنان تبریزی و تیم تراکتور بیشتر استفاده کند.
انتهای پیام/
تشکیلات باشگاه تراکتور دچار مشکل است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مهدی   سال پیش  

واقعا آقای اعتباری شما در سطحی هستی که از خمز از لحاظ فنی انتقاد کنی .لااقل عمکرد شما رو در تیم مرند و ماشین سازی دیدیم زمانی هم که توشاک مربی تراکتور بود این ایرادها رو از تیم می گرفتی . مشکل در افرادی هست که به شما تریبون می دهند بهتر است بجای نقد عملکرد خود را در تیمهای تبریز نشان دهید
پژوهشیار