رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

افزایش عملکرد در واحد سطح بازدهی تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد

1402/01/05 - 22:17 - کد خبر: 89434 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با رشد تولید در بخش کشاورزی، شعار سال که مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده محقق می شود، گفت: یکی از روش های افزایش تولید در بخش کشاورزی افزایش عملکرد در واحد سطح است چون با این شیوه بازدهی و حجم تولیدات کشاورزی افزایش می یابد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های اقتصادی و تولیدی، در راستای افزایش تولید برنامه ریزی کرده و با توجه به اینکه در اقتصاد کلان، کنترل تورم به کنترل رشد نقدینگی ارتباط پیدا می کند اما آن چیزی که باید در بخش ها و زیربخش های مختلف در استان ها برنامه ریزی شود رشد تولید و مهار تورم است، 2 مولفه ای که به همدیگر وابسته اند و با رشد تولید می توان، تورم را کنترل کرد.
فتحی با اشاره به اینکه یکی از علل تورم، کم بودن عرضه است، اظهار کرد: در استان ها، در بخش کشاورزی باید بیشتر به این سمت حرکت کنیم که تولیدمان را افزایش دهیم این رشد هم باید در کشاورزی رایج مثل بخش دام و طیور از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح اتفاق بیافتد و هم با افزایش ضریب نفوذ در بخش کشاورزی به اضافه تامین سرمایه در گردش اتفاق بیافتد که کشاورزی قراردادی در این راستاست.
وی گفت: از طرفی باید در بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران انگیزه ایجاد کنیم تا در زمینه گلخانه، تولید در محیط های کنترل شده، زیربخش دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گیاهان دارویی سرمایه گذاری کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید موانع تولید را از بین ببریم، در موضوع صدور مجوزها تسهیل گری کنیم، تسهیلات مورد نیاز را برای فعالان ایجاد کنیم تا رشد تولید اتفاق بیافتد اگر رشد تولید اتفاق بیافتد درصدی از تورم را می تواند کنترل کند.
فتحی بیان کرد: تسهیلاتی که برای رشد تولید در بخش کشاورزی لحاظ شده است تسهیلاتی است که از منابع داخلی بانک ها برای کشاورزی رایج ارائه می شود علاوه بر این از طریق تبصره ۱۸ و ۱۶ نیز تسهیلات ارائه می شود.
وی گفت: همچنین باید میزان سرمایه گذاری دولتی نیز همچون سرمایه گذاری در کانال ها و تامین آب مورد نیاز کانال های آبیاری، بهسازی کانال ها، اصلاح سیستم های آبیاری بیشتر شود تا رشد تولید اتفاق بیافتد.
انتهای پیام/
افزایش عملکرد در واحد سطح بازدهی تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار