رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی:

تلفات حوادث جاده ای در آذربایجان شرقی ۵۵ درصد کاهش یافت

1402/01/05 - 15:35 - کد خبر: 89415 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تلفات حوادث رانندگی در جاده های استان در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی کاهش ۵۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد تلفات منجر به فوت در محورهای ارتباطی استان در مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر بود که این رقم در سالجاری به ۶ نفر کاهش یافته است.
وی با اعلام اینکه ۳۷ درصد تصادفات جاده ای از عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مجاز نشات می گیرد، اظهار کرد: عدم توجه به جلو با ۳۱ درصد و انحراف به چپ با ۱۹ درصد در رتبه های بعدی علل تصادف قرار دارند.
کریمی نژاد اضافه کرد: از زمان شروع طرح نوروزی ۹ میلیون و ۷۲۰ هزار تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده که در مقایسه با سال قبل یک میلیون و ۵۰۰ تردد بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: کاهش آمار فوتی ها در جاده ها و محورهای استان در حالی رخ داده که تعداد سفرها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شده است.
کریمی نژاد به اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس و دیگر متولیان مستقر در جاده ها اشاره کرد و گفت: به صورت ویژه برای کنترل ۳۰ کیلومتر وروردی شهرها برنامه ریزی کرده ایم و ۶۰ درصد توان نیروهای خود را در این مسافت به کار گرفته ایم زیرا که بیشتر تصادفات در ورودی شهرها رخ می دهد.
وی همچنین از کاهش ۱۰ کیلومتر در ساعت سرعت ناوگان عمومی در جاده ها خبر داد و گفت: سرعت مطمئنه یکی از راه های دوری از تصادفات است بر این اساس، سقف ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در دوربین ها را نیز در سطح آذربایجان شرقی ۱۰ کیلومتر در ساعت کمتر کاهش داده ایم.
وی از استقرار ۲۲۰ تیم (گروه) گشت در جاده های استان خبر داد و افزود: تعداد ۱۵۵ تیم(گروه) به صورت محسوس و تعداد ۶۵ تیم(گروه) نیز به صورت نامحسوس تردد در جاده های استان را زیر نظر دارند.
رئیس پلیس راه استان به رانندگان توصیه کرد: قوانین رانندگی را رعایت کنند، عجله نکنند و با رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، با سرعت مطمئنه و با حوصله رانندگی کنند.
وی همچنین از رانندگان خواست تا قبل از سفر وضعیت جوی و راه های استان را از طریق سامانه های ۱۴۱ راهداری و ۱۲۰ راهور استعلام کرده و وسایل ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/
تلفات حوادث جاده ای در آذربایجان شرقی ۵۵ درصد کاهش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار