مدیرعامل آب منطقه ای استان؛

یک هزار و ۷۵۶ چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی پُر شد

1402/01/04 - 12:58 - کد خبر: 89363 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در راستای تعادل بخشی به آب های زیرزمینی تا کنون یک هزارو ۷۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان پُر شده است.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز جمعه در گفت و گویی به اقدامات این شرکت در راستای تعادل بخشی به آب های زیرزمینی در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: شناسایی چاه های غیرمجاز در حال حفاری و پرکردن این چاه ها، نصب کنتور هوشمند، تخریب استخرهای زهکش حاشیه رودخانه ها، توقیف پمپ و شناسایی تصرفات حریم رودخانه ها از جمله این اقدامات بود.
وی افزود: ۴۲ اکیپ گشتی و بازرسی در استان به صورت ۲۴ ساعته مشغول گشت زنی و بازرسی از چاه های پروانه دار و همچنین شناسایی و گزارش چاه های غیر مجاز هستند.
غفارزاده گفت: تاکنون ۶۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفاری گزارش شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه حفر انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین از حفاری ۴۷۵ حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده و دستگاه حفاری نیز توقیف شده است.
غفارزاده افزود: با اقدامات صورت گرفته، از برداشت غیرمجاز ۴۸.۸ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.
مدیرعامل آب منطقه ای همچنین به کنترل و بازرسی چاه های مجاز نیز اشاره کرد و گفت: با نصب ۱۰۰۶ دستگاه کنتور هوشمند، اضافه برداشت آب در ۹۵۳ حلقه چاه جلوگیری و تعدادی چاه نیز پلمب شد.
غفارزاده به اقدامات انجام شده در حاشیه رودخانه ها نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا، ۷۷ دستگاه پمپ ثابت و سیار در حاشیه رودخانه های استان توقیف و پنج هزار و ۵۴۸ مورد تصرفات حریم رودخانه ها رفع و ۱۴۹ استخر زهکش حاشیه رودخانه ها قلع و قمع شد.
کسری آب های زیرزمینی آذربایجان شرقی در حال حاضر ۸۵ میلیون متر مکعب است.
انتهای پیام/
یک هزار و ۷۵۶ چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی پُر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار