خبر/

حضور معاون وزیر آموزش و پروش در تبریز

1402/01/03 - 18:13 - کد خبر: 89344 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر آموزش و پروش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور در آذربایجان شرقی حضور یافت.

به گزارش نصر، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی کشور با حضور خود در استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار های جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و خانواده های معظم شهدا از روند پذیرش مهمان های نوروزی در اسکان فرهنگیان بازدید به عمل آورد.
محمودزاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن قدردانی از راهنمایی های ایشان در پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیت و تبریک سال نو گفت: تحقق تربیت تمام ساحتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد در گرو مشارکت همه جانبه و بهره‌مندی از همه ظرفیت های موجود است.
این مقام مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پرورشی خاطرنشان شد: یکی از برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت کشور ایجاد شرایط لازم برای حضور و مشارکت تمام ارکان تربیت در داخل آموزش و پرورش است و از این رو اقداماتی چون گسترش مدارس هیئت امنایی با رویکردی جدید در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
آیت آل هاشم نیز ضمن قدردانی از زحمات متولیان دستگاه تعلیم و تربیت و ذکر نکاتی تربیتی یادآور شد: برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و شهدا به توجه جدی و برنامه ریزی دقیق نیاز است. 
گفتنی است معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در دیداری جداگانه با استاندار آذربایجان شرقی نیز حول محور های آموزشی و پرورشی دیدار و گفتگو کرد.
این مقام مسئول در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از فرآیند پذیرش مهمانان نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان و ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به مهمانان نوروزی گفت: استان آذربایجان شرقی به علت شرایط جغرافیایی و تاریخی خود و مهر و محبت مردم جزو استان های پر میهمان است و باتوجه به شرایط آب و هوایی تعداد میهمانان این استان همواره در تابستان بیشتر از فصل بهار می باشد ولی با این حال همواره در جمع رتبه های تک رقمی پذیرش مهمان در این فصل نیز قرار دارد.
محمودزاده در ادامه افزود: در بهار امسال در استان آذربایجان شرقی  ۱۰۰ مدرسه، ۱۹ مرکز رفاهی و ۲۴ پایگاه پذیرش مهمان تدارک دیده دیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار ۱۷۲ خانواده در استان پذیرفته شده اند افزود: با بازدید های میدانی صورت گرفته، بازخورد ها در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش طرح خواهد شد و برای بهبود وضعیت ستاد های اسکان در آینده، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد گردید.
این مقام مسئول در ادامه با هدف ادای احترام به مقام شامخ شهدا با خانواده شهیدان فخیمی و نومی گلزار دیدار کرد.
محمودزاده در این دیدار ها با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم از شهادت نیست افزود: شهدا علاوه بر جهاد اصغر که مبارزه با دشمن جهت دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود در جهاد اکبر نیز کارنامه موفقی داشته و این مسیر را به خوبی طی کرده بودند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردی در ادامه با اشاره به وظیفه حساس دستگاه تعلیم و تربیت در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب و آرمان های شهدا افزود : تحقق این مهم با توجه به توسعه فضای مجازی و تلاش دشمنان برای انحراف نوجوانان و جوانان نیازمند برنامه ریزی دقیق و تخصصی می باشد که خوشبختانه با توجه به حساسیت دولت اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی در پایان با یادآوری اینکه نسل فعلی نسل مطالبه گر و پرسشگر  بوده و دارای ذهن خلاق و مبتکری هستند گفت: این نسل از ظرفیت عظیمی برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار هست و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده گردد.
گفتنی است معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردی در حاشیه این دیدار ها از فرهنگ سرای شهید وحید نوکی گلزار نیز بازدید کرد و با اهدای لوح سپاس از خانواده شهیدان فخیمی و نومی گلزار قدردانی نمود.
انتهای پیام/
حضور معاون وزیر آموزش و پروش در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار