معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد:

اسکان بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی

1402/01/02 - 22:23 - کد خبر: 89328 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اسکان ۶۲۲ هزار و ۸۳۹ مسافر در مراکز اقامتی استان در بازه زمانی ۱۶ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین جاری خبرداد.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده اظهار کرد: از تعداد کل مسافران اسکان یافته ۱۱۵ هزار و ۲۸۳ مسافر در مراکز اقامتی رسمی و ۵۰۷ هزار و ۵۵۶ مسافر نیز در مراکز اقامتی غیررسمی استان اسکان یافته اند.
وی اضافه کرد: در این مدت، ۲۵ هزار ۳۳۳ نفر در هتل ها، ۲۹ هزار ۷۲۳ نفر در مهمانپذیرها، ۱۷ هزار ۹۲۵ نفر در هتل آپارتمان ها، چهار هزار و ۵۹۶ نفر در مدارس، ۱۷ هزار ۷۹۲ نفر در مهمانسراهای ادارات و خوابگاه های دانشجویی و ۱۹ هزار و ۹۱۴ نفر نیز در اماکن بومگردی استان اسکان داده شده اند.
بایرام زاده گفت: در مراکز غیر رسمی شامل خانه مسافر، خانه اقوام و آشنایان نیز ۵۰۷ هزار و ۵۵۶ نفر اسکان یافته اند و در مجموع بیش از ۶۲۲ هزار نفر طی ۱۶ روز گذشته استان اسکان داده شده اند.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی برای پذیرش گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: آمار بازدید از موزه هایی که امکان بلیت فروشی در آنها وجود دارد بیش از ۵۱ درصد رشد داشته و این افرایش طی امروز و دیروز بیش از سایر روزها بوده است.
بایرام زاده ادامه داد: روستای کندوان، کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌ و مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی استان قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۷۳ باب هتل و هتل آپارتمان های ستاره دار با ۱۴ هزار تخت استاندارد بوده که از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارایه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.
موزه‌ها و خانه‌های تاریخی از جاذبه های قابل توجه گردشگری آذربایجان شرقی هستند.
انتهای پیام/
اسکان بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار