معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

اسکان ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی

1402/01/01 - 20:30 - کد خبر: 89280 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در اولین روزهای تعطیلات نوروزی ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده، روز سه‌ شنبه در گفت و گویی با اشاره به ظرفیت ۳۰ هزار تختی مراکز اقامتی استان در ایام نوروز سال ۱۴۰۲، افزود: بر اساس این آمار تعداد مسافران اسکان یافته در مراکز اقامتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی از هفته‌ پایانی اسفند، بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری از سوی بازرسان این اداره کل به صورت مستمر در حال انجام است که به دنبال این اقدام تاکنون یک هزار و ۴۶۳ بازدید از این تاسیسات انجام شده و در این بازدیدها ۱۳۷ اخطار کتبی صادر، ۷۷ تذکر ارایه و سه مرکز گردشگری پلمب شده است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی برای پذیرش گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: در این
راستا ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ مورد بازدید از اماکن تاریخی انجام شده است.
بایرام زاده، ادامه داد: روستای کندوان، کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌ و مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی استان قرار گرفته اند.
وی یادآور شد: تاکنون ۶ جلسه ستاد خدمات سفر استانی و ۲۷ جلسه شهرستانی در راستای برنامه‌ریزی و پیگیری وظایف کمیته‌های ستاد خدمات سفر برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای 73 باب هتل و هتل آپارتمان های ستاره دار با ۱۴ هزار تخت استاندارد بوده که از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارایه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.
موزه‌ها و خانه‌های تاریخی از جاذبه های قابل توجه گردشگری آذربایجان شرقی هستند.
اسکان ۳۷۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار