شماره چهارم و ویژه نامه نوروزی «نصر آذربایجان» منتشر شد

1401/12/29 - 10:06 - کد خبر: 89246 نسخه چاپی

نصر: شماره چهارم و ویژه نامه نوروزی ماهنامه «نصر آذربایجان» با نگاهی ویژه به زلزله های اخیر در منطقه و وضعیت گسل تبریز منتشر شد.

به گزارش نصر، در چهارمین شماره «نصر آذربایجان» که به مدیرمسئولی «امیر کریم زاد شریفی» و سردبیری «محمد سهرابی» در 136 صفحه به طبع رسیده و پیش روی علاقمندان قرار گرفته است، به موضوع زلزله های اخیر در منطقه و وضعیت گسل تبریز در قالب پرونده ویژه با عنوان «لرزه های مرگ» توجه شده و گفتارها و نوشتارهای مختلفی از سوی متخصصین این حوزه به نگارش در آمده است.
سرمقاله این شماره نصر آذربایجان به قلم امیر کریم زاد شریفی با عنوان «نه به گفتگو، نه به پیشرفت و توسعه» منتشر شده که به تشریح اهمیت ایجاد فضای گفتمان در جامعه و نقش آن توسعه همه جانبه کشورمان می پردازد. گفتگوی ویژه این شماره «نصر آذربایجان» هم به ناآرامی‌ها و چالش‌های سیاسی و اجتماعی پاییز گذشته در کشورمان با عنوان «بازگشت به مردم» تعلق گرفته است و نمایندگان مستقل، اصلاح طلب و اصولگرای مجلس شورای اسلامی در این خصوص به تشریح مواضع و نظرات خود پرداخته اند. همچنین در حوزه سیاسی مطالب مختلفی با موضوع تلاش برای کوچک سازی تبریز به چاپ رسیده است.
در ادامه بخش سیاسی علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در گفتگویی اختصاصی به سوالات مختلف خبرنگاران «نصر آذربایجان» در رابطه با اهمیت توسعه مناسبات برادرانه دو کشور پاسخ داده است.
در بخش اقتصادی نیز به چالش های بخش تولید با بحران ارزی پرداخته شده و نقش بی ثباتی ارزی در بخش تولید کشور و تاثیر آن در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین ضعف های دیپلماسی در تجارت ایران و آذربایجان نیز به قلم «سخاوت خیرخواه» بررسی شده و راهکارهایی برای توسعه تجارت کشورمان با همسایگان بویژه جمهوری آذربایجان ارائه شده است.
در بخش اجتماعی چهارمین شماره «نصر آذربایجان» به موضوع افزایش چشمگیر مهاجرت در بین اقشار مختلف جامعه پرداخت شده و از این مسئله به عنوان پاندمی مهاجرت یاد شده و ابعاد مختلف آن بررسی شده است.
در بخش فرهنگی نیز یادنامه ای به مناسبت درگذشت استاد سخن میرزا حسین کریمی مراغه ای منتشر شده است و محققان حوزه فرهنگ و ادب در خصوص ابعاد مختلف شخصیتی و هنری استاد کریمی مراغه ای نوشتارهای مختلفی به رشته تحریر در آورده اند.
در پایان و در بخش ورزشی نیز توجه ها به موضوع اهمیت ورزش همگانی جلب می شود و درباره اهمیت توسعه زیرساخت ها و فرهنگ ورزش همگانی نظرات کارشناسان مختلف منتشر شده است.


 
چهارمین شماره «نصر آذربایجان» هم اکنون در چهار مرکز کتابفروشی در سراسر سطح کلان شهر تبریز توزیع شده و علاقمندان به مطالعه دقیق این مطبوعه می‌توانند نسخه چاپی آن را از شعب شهر کتاب تبریز و همچنین کتابفروشی دهخدا تهیه کنند.
 
آدرس مراکز توزیع ماهنامه نصر آذربایجان به شرح زیر است:
1-  تبریز، خیابان امام، کوی 13 آبان، شهر کتاب
2- تبریز، ولی عصر، ابتدای خیابان اوحدی مراغه‌ای، شهر کتاب
3- تبریز، نصف راه، مجتمع ستاره باران، طبقه اول، شهر کتاب
4- تبریز، سه راه طالقانی، بعد از تقاطع ارک جدید، نبش بن بست شقایق، کتابفروشی دهخدا
این گزارش می افزاید، همچنین مخاطبان فرهیخته نصر آذربایجان می توانند به زودی نسخه الکترونیک شماره جدید این مطبوعه را از سایت nasrnews.ir و شبکه های اجتماعی نصر دریافت کنند.
انتهای پیام/
 
شماره چهارم و ویژه نامه نوروزی «نصر آذربایجان» منتشر شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار