کارگردان نمایش «قرعه ای برای مرگ»، مطرح کرد:

رنج هنر نمایشی استان از بی توجهی و ناآگاهی مسئولان/ «قرعه ای برای مرگ» به روی صحنه رفت

1398/09/17 - 16:14 - کد خبر: 8921 نسخه چاپی

نصر: کارگردان نمایش «قرعه ای برای مرگ»، گفت: هنر نمایشی استان از بی توجهی و ناآگاهی مسئولان رنج می برد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، نیمه آذرماه 98 قرعه صحنه نمایش تبریز را به نام "امیر حجازی" کارگردان و هنرمند نام آشنا حوزه هنر نمایشی آذربایجان شرقی زدند تا «قرعه ای برای مرگ» را به روی صحنه ببرد.

«قرعه ای برای مرگ» اثر "واهه کارنیک خاچادوریان" معروف به "واهه کاچا" روزنامه نگار و نویسنده ی فرانسوی است که وضعیت دراماتیک چند نفر در انتهای بن بست زندگی را طی روزهایی که فرانسه به دست نازی ها  اشغال شده بود روایت می کند، اشخاصی که در یک شب سیاه مجبور می شوند نقاب¬های همدیگر را پاره کنند و خود واقعی شان را در دایره واقعیت بریزند.

زنگ افتتاح «قرعه ای برای مرگ» 16 آذرماه در پلاتو استاد حمیدی مجتمع الف تبریز در حالی زده شد که طنین آن به دست اصحاب رسانه و مطبوعات استان به صدا درآمده بود.

"امیر حجازی" کارگردان و بازیگر نقش افسر آلمانی «کورت کاو باخ» این نمایش را پس از 6 ماه تمرین در حالی به روی صحنه برد که از وضعیت سالن های تئاتر تبریز گله مند بود.

این کارگردان نام آشنا که یکی از نقاط قوت نمایش خود را حضور بازیگران پیشکسوت همچون "مسعود کاتبی" و همچنین بازیگران جوان خوش نقش می داند، وضعیت نابسامان سالن های تبریز را نقصی بزرگ در مدیریت فرهنگی استان عنوان کرد.

حجازی در گفت و گو با اصحاب رسانه تکرار این موضوع و عدم توجه مسئولان ذیربط را آفتی بر جان هنر نمایشی استان دانست و علت بی اطلاعی مقامات ارشد استان از چالاش های گروه های نمایشی را علاوه بر بی توجهی به این حوزه عدم اطلاع کافی از اثر گذاری کارهای هنری بر توسعه فرهنگ جامعه عنوان کرد.

گفتنی است، نمایش «قرعه ای برای مرگ» اثر "واهه کاچا" به کارگردانی "امیر حجازی" از 16 آذرماه هر روز  ساعت 18.30 در پلاتو استاد حمیدی مجتمع بین المللی الف (مجتمع فرهنگی 29 بهمن) به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/

رنج هنر نمایشی استان از بی توجهی و ناآگاهی مسئولان/ «قرعه ای برای مرگ» به روی صحنه رفت نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار