گم شدن هدیه ها، داستان جدید ترامپ / از چوب طلایی گلف تا خنجر و شمشیر

1401/12/27 - 20:00 - کد خبر: 89166 نسخه چاپی

نصر: گم شدن و اعلام نکردن هدیه های دریافتی از کشورهای خارجی، اتهامات جدیدی علیه ترامپ است.

به گزارش نصر، این موضوع در گزارش کمیته تحقیق کنگره امریکا مطرح شده است.
براساس این تحقیق، ترامپ و خانواده اش متهم هستند در دوره حضور در کاخ سفید (2017 تا 2021) هدیه هایی با ارزش بیش از 250 هزار دلار از سوی سران و مقامات کشورهای خارجی دریافت کرده بودند اما آنها را اعلام نکرده اند یا گم شده اند و از محل آنها خبری نیست. این گزارش کمیته تحقیق پارلمانی امریکا در روز جمعه (دیروز) منتشر شد.
ملک سلمان پادشاه سعودی عالی ترین نشان این کشور را به گردن دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا می اندازد - اردیبهشت 1396
از جمله این هدیه ها می توان به چوب طلایی گلف از طرف ژاپن و شمشیرهایی از عربستان سعودی اشاره کرد. چوب طلایی گلف از طرف شینزو آبه نخست وزیر وقت ژاپن به ترامپ هدیه داده شد.
تعداد این هدیه ها به 100 مورد می رسد که دریافت آنها به طور رسمی گزارش نشده است. یک خنجر به قیمت 24 هزار دلار و تعدادی شمشیر هدیه داده شده از سوی دولت سعودی، از این جمله هستند.
به هدیه محمود عباس به دختر ترامپ هم در این گزارش اشاره شده است.
این هدیه شامل تصویری از "ایوانکا ترامپ" ساخته شده به وسیله "مادر مروارید" است که محمود عباس رئیس دولت فلسطین در سال 2017 آن را به دختر ترامپ هدیه داد. همسر ایوانکا یعنی "جارید کوشنر" شهروند یهودی در آن زمان مشاور ترامپ و مسوول تهیه طرحی برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل بود.
همچنین ایمیل های کاخ سفید هم نشان می دهد تعدادی از این هدیه ها گزارش نشده اند یا گم شده اند. یکی از این هدیه ها، تابلوی بزرگ نقاشی است که دولت السالوادور به ترامپ هدیه داد اما هم اکنون مشخص نیست کجاست. گزارش کمیته تحقیق می گوید این تابلوی نقاشی احتمالا به اقامتگاه لوکس ترامپ در ایالت فلوریدا منتقل شده است.
"مار-ئه-لاگو" نام اقامتگاه لوکس و بزرگ ترامپ در شهرک کوچک و ساحلی "پالم پیچ" در ایالت فلوریدا (جنوب شرقی) آمریکاست. این اقامتگاه به مساحت یک هکتار (10 هزار مترمربع) در سال 1927 ساخته شد و 126 اتاق دارد.
این کمیته تحقیق کنگره امریکا توسط شماری از نمایندگان دموکرات رهبری می شود. 
مسوول این تحقیق (جیمی راسکین) گفت " ما به مشخص کردن محل هدیه های گم شده متعهد هستیم ... ما متعهد هستیم مشخص کنیم آیا این هدیه ها برای تاثیرگذاری بر سیاست خارجی رئیس جمهور ترامپ استفاده شدند یا نه؟"
او تاکید کرد گزارش نکردن دریافت این هدیه، مخالف قانون است.
ترامپ قبل از این هم به پنهان سازی صدها سند محرمانه از دوره ریاست خود در اقامتگاهش متهم شده بود. ماموران پلیس با حکم قضایی به اقامتگاه ترامپ حمله کردند و این اسناد را مصادره و به سازمان ملی آرشیو امریکا منتقل کردند.
ترامپ، فعال اقتصادی و یکی از ثروتمندان جهان است. مجله آمریکایی فوربس، ثروت او را در سال 2017 یعنی قبل از ورود به کاخ سفید، 3.5 میلیارد دلار اعلام کرد.
انتهای پیام/
گم شدن هدیه ها، داستان جدید ترامپ / از چوب طلایی گلف تا خنجر و شمشیر خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار