رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خداآفرین؛

ضرب و شتم مامور یگان حفاظت منابع طبیعی در خداآفرین، ضاربان بازداشت شدند

1401/12/27 - 13:55 - کد خبر: 89159 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خداآفرین از ضرب و شتم مامور یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان توسط متخلفان خبرداد و گفت: ضاربان این مامور با دستور دادستان شهرستان بلافاصله بازداشت شدند.

به گزارش نصر، دو نفر از متخلفان و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی دیروز جمعه مامور یگان حفاظت منابع طبیعی در شهرستان خداآفرین را در حین انجام ماموریت در اطراف یکی از معادن شن و ماسه مورد ضرب و شتم قرار دادند.
پرویز امیدنیا افزود: در پی وصول گزارش تخریب منابع طبیعی، مامور یگان بلافاصله به محل اعزام شدند که متاسفانه با ممانعت متصرفان و مخربان منابع طبیعی مواجه شده و وی را حین انجام ماموریت محوله مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.
وی گفت: بلافاصله نیروی مرزبانی منطقه را در جریان واقعه قرار دادیم و همکاران مرزبانی با حضور در محل، با متخلفان برخورد کردند، اما افراد متخلف در حضور نیروی مرزبانی باز هم به اشتباه خود اصرار کرده و مجدداً متعرض همکار یگان حفاظت منابع طبیعی و همچنین دیگر همکاران حاضر در محل تخلف شدند.
امیدنیا ادامه داد: با دستور دادستان خداآفرین، ضاربان بازداشت شدند و اقدامات قانونی و برخورد با ضاربان و همچنین تصرف و تخریب منابع طبیعی از سوی آنها در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه موضوع در سریع ترین زمان به مرکز استان اعلام شده است، گفت: گزارش تکمیلی پرونده تخریب روز گذشته و تخریب های ماقبل آن به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت پیگیری قانونی ارسال می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز خواستار پیگیری سریع موضوع و برخورد قاطع با متخلفان شد.
سیروس داودی، ضمن تماس با فرماندار شهرستان خداآفرین موضوع ضرب و شتم مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی این شهرستان را پیگیری کرد و فرماندار خداآفرین دستورات لازم برای هماهنگی در این خصوص را صادر کرد.
فرماندار خداآفرین نیز به همراه ریاست و کارکنان منابع طبیعی شهرستان از مامور مصدوم اداره منابع طبیعی عیادت کردند.
علی اکبر نکونام در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و ایثارگری های نیروهای خدوم اداره منابع طبیعی و ابراز تاسف از اقدام زیاده خواهان و متجاوزان به حقوق عمومی، خطاب به رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خداآفرین تاکید کرد: از طریق مراجع قضایی تا حصول نتیجه این موضوع پیگیری می شود تا فرصت طلبان حاشیه امن خود را از دست بدهند و ماموران جان بر کف منابع طبیعی با دلگرمی بیشتری به انجام وظیفه بپردازند.
انتهای پیام/
ضرب و شتم مامور یگان حفاظت منابع طبیعی در خداآفرین، ضاربان بازداشت شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار