مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی؛

اجازه ندهیم معضلات فرهنگی و اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده فراهم کند

1398/09/17 - 15:30 - کد خبر: 8909 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: وجود مشکلات و نارسایی‌ها در همه جوامع طبیعی است و هنر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی این است که این مشکلات را به موقع حل کرده و اجازه ندهند تا انباشت معضلات فرهنگی و اجتماعی، زمینه را برای سوءاستفاده فرصت‌طلبان و تبدیل این معضلات به مسائل امنیتی فراهم کند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، بدر شکوهی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان، اظهار کرد: تاسیس و راه اندازی دفاتر تسهیل گری در برخی محلات کم برخوردار تبریز را تجربه ای موفق در این زمینه قلمداد کرد.

وی افزود: ارزیابی‌ها و  مطالعات نشان می‌دهد که در کمتر از یک سال که از خدمت رسانی این دفاتر به 80 هزار شهروند تبریزی می‌گذرد، بر میزان تعامل و هم افزایی میان اهالی این مناطق و دستگاه‌های اجرایی افزوده شده است.

شکوهی تاکید کرد: از طریق سازمان امور اجتماعی کشور طی سال جاری تلاش خواهد شد زیرساخت های فرهنگی و آموزشی و ورزشی این محلات با هماهنگی دستگاه های اجرایی و خدماتی تقویت شود.

وی همچنین بر ضرورت تلاش همه دلسوزان، گروه‌های مرجع اجتماعی و صاحب‌نظران برای افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت مردم در انتخابات امسال تاکید کرد و یادآور شد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید ضمن زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، از هرگونه اقدامی که شائبه جهت گیری سیاسی داشته باشد پرهیز کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز از رونمایی سند استانی ارتقاء اجتماعی زنان در هفته های اخیر خبر داد و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار استان ارائه کرد.

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز هم در این جلسه از سیر کاهشی ابتلای اهالی استان به آنفولانزای فصلی طی روزهای اخیر سخن گفت و افزود: داروهای مورد نیاز برای این بیماری به اندازه کافی در شبکه بهداشت استان موجود است و تدابیر لازم برای ارائه خدمات به کلیه افراد در معرض بیماری اندیشیده شده است.

براساس این گزارش، مدیرکل بهزیستی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، معاون کمیته امداد و مدیرکل بیمه سلامت استان نیز گزارشی از اقدامات انجام یافته برای جبران خسارت‌های وارد شده به مناطق زلزله‌زده استان ارائه کردند.

در این جلسه همچنین گزارش گروه کاری مدیریت و سامان‌دهی پدیده زباله‌گردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 انتهای پیام/

اجازه ندهیم معضلات فرهنگی و اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده فراهم کند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار