مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی؛

مدیران آذربایجان‌شرقی از رسانه‌ها برای توسعه استان استفاده کنند

1401/12/25 - 23:15 - کد خبر: 89080 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش بارز رسانه ها در توسعه روزافزون جوامع، گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید از ظرفیت وسیع رسانه ها برای پیبشرد اهداف سازمانی و توسعه منطقه استفاده کنند.

به گزارش نصر، اکبر رضایی عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان، افزود: اگر نقش رسانه ها در جهان کنونی نادیده گرفته شده و به درستی درک نشود بدون تردید آینده کشور در حوزه های مختلف با چالش های اساسی مواجه خواهد شد و این برای توسعه کشور مانع جدی به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها در دوران حاضر در تمامی حوزه های اجتماعی حضور ملموس و غیرقابل چشم پوشی دارند، اظهار کرد: رسانه های گروهی و فضای مجازی امروز در نظام های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذرند و برای اداره بهتر جهان این رسانه ها هستند که در تمام حوزه ها و بخش ها آثار خود را بر جای می گذارند.
رضایی پیشرفت های فناوری را عامل مهم در هم گرایی رسانه ای در جهان خواند و با بیان اینکه تحولات رسانه ای نیز ناشی از همین اتفاق است، ادامه داد: هم اکنون بین اطلاعات، ارتباطات و فناوری های نوین همبستگی به وجود آمده است و به معنی واقعی دهکده جهانی را شاهدیم.
وی بررسی و آسیب شناسی هر یک از رسانه ها در حوزه جامعه شناسی به صورت جداگانه را ضروری دانست و افزود: اگر چنین بررسی هایی به انجام نرسد اثرگذاری رسانه ها در تحولات مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی با چالش های اساسی روبرو می شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از بازنگری شبکه استانی سهند در شکل و محتوای برنامه ها خبر داد و گفت: در این خصوص از هر گونه ایده و نکته نظر اصحاب رسانه و فرهنگ استان در ارتقای کیفی برنامه های این شبکه استانی استقبال می کنیم.
رضایی با بیان اینکه در جهاد تبیین بیشترین مسئولیت بر دوش رسانه ملی است، یادآور شد: رسانه ملی تمام تلاش خود را به انجام می رساند تا در جنگ روایت ها، با روایت اول فرصت عرض اندام را به رسانه های بیگانه و معاند ندهد و در این مسیر نیازمند همکاری ها و همفکری های اهالی رسانه استان هستیم.
وی با اشاره به تعدد و قدمت رسانه های مکتوب آذربایجان شرقی، گفت: این ظرفیت و مزیت مهم فرصت بزرگی برای پیشرفت استان محسوب می شود و باید فعالیت های خود را در شان استان شکل دهیم.
رضایی با تاکید بر شناخت ابزارهای رسانه ای در جهان کنونی، اظهار کرد: اگر با ساختار تک تک رسانه های حاضر آشنا نباشیم، فعالیت رسانه ای مختل خواهد شد و این موضوع اثرگذاری کارهای رسانه ای را زیر سوال می برد و ما تلاش داریم با برگزاری نشست های هم اندیشی برای توسعه رسانه ای استان گام های استوارتری برداریم.
وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن برای تضعیف کشور و بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه‌ها اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و شبکه‌های پیام رسان مجازی در این زمینه، افزود: صداوسیما با توجه به حضور و تاثیرگذاری در لایه‌های مختلف جامعه باید با تولید برنامه‌های مخاطب پسند و پرمحتوا به نقش و رسالت خود در ایجاد پویائی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و امیدافزایی و تحرک عمل کند تا بتواند زمینه توسعه هر منطقه را فراهم آورد.
رضایی سیاه‌نمایی و مرکزگرایی در کار خبری را یکی از آفت‌ها و آسیب‌های این حرفه برشمرد و به رویکرد جدید صدا و سیماری مرکز آذربایجان شرقی در توجه جدی به شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش، زدودن باورهای غلط و ذهنیات بازدارنده، اطلاع‌رسانی مستمر از کم و کیف فرآیند پیشرفت همه‌جانبه و همه بعدی و آثار آن، ایجاد ارتباط صمیمانه با دستگاه‌های اجرایی، شورآفرینی، توجه دادن به ضرورت و اهمیت توسعه پایدار، شناسایی ضعف‌های توسعه در کشور، تبادل اطلاعات با دست اندرکاران و مجریان در بخش‌های مختلف، معرفی نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری از مهمترین عواملی است که رسانه می‌تواند نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
بهره مندی از نظرات اهالی رسانه، اولویت قراردادن معیشت مردم در برنامه سازی ها، تقویت وجهه مردمی صدا و سیما، فراخوان برای حضور چهره های مردمی، بازنگری در جایگاه فرامنطقه ای صدا و سیما، توجه به ظرفیت ها و اخبار شهرستان ها، توجه ویژه به رویدادهای فرهنگی استان، حضور پررنگ در شبکه های سراسری و استفاده از کارشناسان جوان و منتقد در گفت وگوهای ویژه از جمله پیشنهاداتی بود که در این نشست از سوی اصحاب رسانه برای ایجاد تحول در صدا و سیمای آذربایجان شرقی ارایه شد.
انتهای پیام/
مدیران آذربایجان‌شرقی از رسانه‌ها برای توسعه استان استفاده کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار