مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریزخبر داد؛

رکوردشکنی تولید در ماشین سازی تبریز؛ برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰ میلیون دلاری

1401/12/25 - 13:17 - کد خبر: 89038 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز از ثبت رکورد تولید سالانه در این گروه صنعتی خبرداد و گفت: امسال یک هزار و ۱۴۳ دستگاه در این مجموع تولید شد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، اصغر نورآیین روز پنجشنبه در گفت و گو با اشاره به اینکه این گروه صنعتی در زمینه تولید انواع ماشین ابزار فعالیت می کند، اظهار کرد: در ماه هشتم سال ۱۳۹۹ که این گروه صنعتی را تحویل گرفتم تولید هشت ماهه این گروه حدود ۳۶۰ دستگاه بود که در چهار ماه باقیمانده این تعداد را به ۷۲۰ دستگاه رساندیم.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز تعداد دستگاه های تولیدی گروه ماشین سازی به عدد یکهزار و ۶ رسید، افزود: بیشترین تولید در این گروه به حدود ۲۰ سال قبل برمی گردد که یک هزار و ۱۰۰ دستگاه تولید شده بود و البته این رکورد تولید به صورت مونتاژ و CKD ( قطعات نیمه سوار شده وارداتی ) بود.
وی با بی نظیر توصیف کردن تولید سالانه این گروه صنعتی در سالجاری گفت: برای سال آینده رشد ۲۳ درصدی و تولید یکهزار و ۴۰۲ دستگاه را برنامه ریزی کرده ایم که با توجه با تخصص ماشین سازی تبریز در تولید ماشین ابزار در ایران، دستیابی به این رقم قابل تحقق است.
نورآیین با بیان اینکه هر دستگاهی که در این مجموعه تولید می شود برای یک نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند، اضافه کرد: در صورتی که مسوولان امر اجازه ۲ و یا سه نوبته شدن این گروه صنعتی را صادر کنند، تعداد کارکنان آن تا حدود سه برابر قابل افزایش است و سه هزار و ۵۰۰ نفر می توانند در این واحد صنعتی مشغول کار شوند.
وی ارزش ریالی محصولات تولید شده این گروه صنعتی در سالجاری را بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۹، بیش از سه برابر رشد داشته است.

برنامه ریزی برای صادرات ۱۰ میلیون دلاری در سال آینده
مدیرعامل گروه صنعتی ماشین سازی تبریز گفت: به رغم تحریم ها و همچنین تمدید نشدن کارت بازرگانی این گروه به دلیل کامل نبودن اعضای هیات مدیره، نتوانسیتم به صورت مستقیم وارد امر صادرات شویم اما از طریق بازرگانان موفق به صدور ۲.۶ میلیون دلار ماشین آلات به کشورهای دیگر شدیم.
نورآیین با بیان اینکه برای صادرات ۱۰ میلیون دلاری در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده ایم، افزود: عمده محصولات تولیدی این گروه که بیشتر به کشورهای ترکیه و آلمان صادر شد شامل دستگاه های ماشین تراش، سی ان سی و پرس بود.
وی خاطرنشان کرد: محصولات تولید گروه ماشین سازی مشتریان خاص خود را در داخل و خارج از کشور دارد و به رغم اینکه محصولات چینی ارزان تر از تولیدات ماشین سازی تبریز عرضه می شود اما باز جایگاه خود را در بازار جهانی حفظ کرده ایم.

پنج درصد نیازهای ماشین ابزار کشور را ماشین سازی تبریز تامین می کند
مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز گفت: پنج درصد از نیاز ماشین ابزار ایران را این گروه تولید و تامین می کند و ۹۵ درصد خلاء در این زمینه وجود دارد.
نورآیین به طرح مولدسازی دولت اشاره کرد و افزود: ماشین سازی زمین ها و دارایی های بسیاری دارد که اگر دولت اجازه فروش و تبدیل آنها به سرمایه برای ماشین سازی را صادر کند این گروه می تواند برنامه های توسعه ای خود را اجرا کند.

پروژه ۱۰۲ میلیون دلاری برای توسعه ماشین سازی تهیه شده است
نورآیین گفت: پروژه ۱۰۲ میلیون دلاری برای توسعه گروه ماشین سازی تهیه شده است و اگر بتوانیم از محل طرح مولدسازی، سرمایه آن را تامین کنیم می توانیم جزو یکی از بزرگ ترین سازندگان ماشین ابزار در دنیا شویم.
وی همچنین از تسویه بسیاری از بدهی های این مجموعه خبرداد و افزود: گروه ماشین سازی تبریز بدهی سررسید شده ندارد و بدهی به تامین اجتماعی نیز با همکاری ستاد تسهیل، قسط بندی شده و مشکلی متوجه این گروه صنعتی نیست.
نورآیین تعداد کارکنان این مجموعه را بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۷۵۰ نفر در گروه ماشین سازی، ۳۷۰ نفر به صورت قرارداد شرکتی در بخش ریخته گری و ۲۵۰ نفر نیز به صورت پیمانکاری در گروه ماشین سازی تبریز مشغول فعالیت هستند.
گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز، تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیف‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/
رکوردشکنی تولید در ماشین سازی تبریز؛ برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰ میلیون دلاری خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   کارگرصنعت   سال پیش  

ضمن تقدیر و تشکر از تدابیر مدیریت عامل جناب دکتر نورایین . واقعا مایه بسی مباهات هست که این شرکت بعد از سالها این چنین رشد کرده قطعا از مدیریت قوی و با تخصص حکایت دارد امید است مسولین استانی و کشوری با حمایت از صنعت و بخصوص این شرکت و افراد پاکدست و ارزشمند مثل دکتر نورایین در رشد و تعالی صنعت استان اثرگذار باشند و تشکر ویژه از نصر نیوز محترم ضمنا این شرکت سالهای خیلی وخیمی پشت سر گذاشته و شواهد حاکی از فعالیت شبانه روز مدیریت و کارگران با غیرت این شرکت را دارد
پژوهشیار