مربی تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران:

هدف اصلی ما کسب مدال طلای کاتای جهانی است / کاتاروهای ایران کم‌ترین انتظارات ممکن را دارند

1401/12/25 - 10:39 - کد خبر: 89024 نسخه چاپی

نصر: مربی تیم ملی کاتای کشورمان گفت: مهم‌ترین هدف ما کسب مدال طلای مسابقات کاتای جهانی است. 

به گزارش نصر، احد شاهین چهارشنبه شب در نشست خبری با اشاره به کسب مدال برنز تیمی تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی در مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ی وان سری آ ترکیه- قونیه، اظهار کرد: تیم ملی کاتا با ترکیب سهند اسلامی(کاپیتان)، مهدی حق نظری و محمدصدرا شیدزی(جوان ترین عضو) با شکست تیم میزبان موفق به کسب مدال برنز این مسابقات مهم بین المللی شد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما بیش از دو سال این ترکیب را حفظ کرده‌ایم و در حال حاضر خود را برای حضور در مسابقات آسیایی، جهانی و بازی‌های آسیایی آماده می‌کنیم که به ترتیب در تیرماه در مالزی، مرداد ماه در مجارستان و آبان‌ماه در چین برگزار خواهد شد.
مربی تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران در خصوص رقبای اصلی تیم ملی در مسابقات پیش رو نیز گفت: تیم‌های ملی ژاپن، ترکیه، مصر، ایتالیا و اندونزی حریفان اصلی ما هستند که همواره رقابت نزدیکی با این تیم‌ها داریم. اما امکانات ما با آن‌ها قابل مقایسه نبوده و متاسفانه ما به جهت امکانات در وضعیت خوبی قرار نداریم که امیدواریم بعد از رکورد مسابقات آسیایی که در اختیار تبریز است، برای اولین بار در تاریخ بتوانیم مدال طلای کاتای جهانی را نیز کسب کنیم.

تبریز قطب کاتای ایران است
شاهین با بیان این‌که تبریز قطب کاتای ایران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تبریز در تمامی دهه‌های گذشته در رشته‌ی کاتا قهرمان معرفی کرده و بیش از ۵۰ درصد مدال‌های کاتا متعلق به ورزشکاران تبریز است اما علی‌رغم تمامی این افتخارات، هیچ حمایتی از سوی مسئولان انجام نمی‌شود و من قول می‌دهم اگر امکانات لازم این رشته‌ی ورزشی که یکی از سخت‌ترین رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود، در تبریز تامین شود بدون شک تمامی مشتاقان این ورزش از سراسر ایران رهسپار تبریز خواهند شد. چراکه کاتا به لحاظ دانش فنی و کسب افتخارات در تبریز ریشه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تیم ملی فعلی به‌عنوان نسل چهارم کاتای جمهوری اسلامی نام برد و تاکید کرد: برخلاف آنچه که تصور می‌شود، بسیاری از ورزشکاران از جمله ملی‌پوشان کاتا، کمترین انتظارات ممکن را از مسئولان دارند و شاید بیشتر از حمایت مادی، نیازمند حمایت معنوی مسئولان هستند؛ چراکه یک پیگیری ساده از طرف یک مسئول موجب ایجاد انگیزه و شوق در این ورزشکاران می‌شود و مسئولان مطمئن باشند اگر یک قدم به سمت ورزشکاران بیایند، مربی و ورزشکار ۱۰‌ ها قدم رو به جلو بر می‌دارند.
مربی تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت ایجاد فضا و بستر مناسب از سوی متولیان ورزش استان، یاداور شد: خوشبختانه مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس اداره‌ی شهرستان تبریز هر دو از جنس ورزش هستند و ما از این دو بزرگوار می‌خواهیم با هموار کردن مسیر ورزشکاران، از پسرفت ورزش استان جلوگیری کنند.
شاهین با بیان این‌که ورزش بهترین راه برای جذب جوانان و قهرمان پروری است، گفت: متاسفانه ما در بحث الگو پروری کم کاری کرده‌ایم که این موضوع باعث شده بسیاری از نوجوانان و جوانان، ورزشکاران خارجی را الگوی خود قرار دهند. درحالیکه کشور و شهر ما مملو از ورزشکارانی است که هرکدام می‌توانند در صورت حمایت مادی و معنوی به یک الگو تبدیل شوند. همانطور که دکتر نیکوخصلت استاد، مربی و الگوی ورزشی و اخلاقی من بوده و است.
وی هم‌چنین با اشاره به مسابقات سوپرلیگ کاتای کشور، خاطرنشان کرد: ما با همین ترکیب و در قالب تیم بیمه‌ی تعاون صدرنشین سوپرلیگ هستیم و در صورت کسب دو پیروزی دیگر، عنوان قهرمانی این مسابقات را نیز کسب می‌کنیم.
مربی تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عرق ملی اعضای تیم ملی کاتا، گفت: زمانی که من به‌عنوان ورزشکار در مسابقات شرکت می‌کردم و حتی زمان مربی گری تیم ملی قطر، بارها و بارها پیشنهادهای زیادی برای حضور در ترکیب تیم‌های ملی جمهوری آذربایجان، قطر و... دریافت کردم و اکنون نیز این پیشنهادها به ورزشکاران فعلی داده می‌شود اما قطع به یقین هیچ کدام از ملی پوشان کاتا هرگز حاضر به شرکت در مسابقات با پرچمی بغیر از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهند شد و عشق به وطن و پرچم همیشه باقی خواهد ماند.

انتظار ما از مسئولان، حمایت از ملی پوشان است
کاپیتان تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به صمیمت و همدلی بین اعضای تیم ملی، اظهار کرد: ۲۵ سال در این رشته کار کرده‌ام و ۱۵ سال است افتخار شاگردی در کنار استاد شاهین را دارم. تیم ملی کاتا واقعا انتظارات اندکی دارد و اکنون بعد از کسب افتخار در بسیاری از مسابقات آسیایی و بین المللی، هدف اصلی ما کسب مدال طلای مسابقات جهانی است.
سهند اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین انتظار ما از مسئولان، حمایت و حفظ همدلی مهم‌ترین عامل برای کسب موفقیت محسوب می‌شود و مسئولان با حمایت خود از ورزشکاران می‌توانند ایجاد انگیزه کنند.

برای کسب مدال طلا، سال‌هاست از شهر و دیار خود دور شده‌ام
دیگر ملی پوش کاتای کشورمان نیز گفت: نزدیک ۹ سال است که از میاندوآب به تبریز سفر کرده و زیر نظر استاد شاهین کار می‌کنم و در این سال‌ها هر موفقیتی کسب کرده‌ام در وهله‌ی اول مدیون پدرم و سپس مدیون استاد شاهین هستم.
مهدی حق نظری در خصوص سختی‌هایی که در این ۹ سال دور از شهر و دیار خود کشیده است، اظهار کرد: قطعا برای رسیدن به اهداف بزرگ باید سختی‌های این مسیر را نیز تحمل کرد و من نیز تمامی مشکلات و سختی‌ها در این سال‌ها را برای کسب مدال طلای جهانی به جان خریده‌ام و بدون کوچک‌ترین گلایه، فقط به هدفم فکر کرده‌ام.

هدف اصلی‌ام تداوم حضور پرقدرت در مسابقات جهانی است
محمدصدرا شیدزی که با ۲۰ سال جوان ترین عضو تیم ملی کاتای کشورمان لقب گرفته است، گفت: از سال ۱۳۸۶ در این رشته فعالیت می‌کنم و از سال ۱۳۹۲ نیز افتخار شاگردی استاد شاهین را دارم و در این مدت در بسیاری از مسابقات کشوری، آسیایی و بین المللی موفق به کسب مدال شده‌ام و اکنون نیز به دنبال تداوم موفقیت‌ها و کسب مدال جهانی هستم.
براساس این گزارش تیم کاتای جمهوری اسلامی ایران با ترکیب کاتاروهای استان، سهند اسلامی، مهدی حق نظری و محمدصدرا شیدزی و با مربیگری احد شاهین موفق به کسب مدال برنز در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان سری آ ترکیه-ترکیه شده و اکنون خود را برای حضوری قدرتمند در مسابقات آسیایی مالزی، مسابقات جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی چین آماده می‌کند.
انتهای پیام/
هدف اصلی ما کسب مدال طلای کاتای جهانی است / کاتاروهای ایران کم‌ترین انتظارات ممکن را دارند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار