مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

هنرمندان متعهد نقش مرجعیت خود را در مسایل اجتماعی ایفا کنند

1401/12/24 - 12:16 - کد خبر: 88946 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان اصیل، متعهد و پای کار انقلاب باید با کنشگری به موقع نقش خود را در مسایل اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از پیشکسوتان، روسای انجمن های فرهنگی و هنری و اصحاب فرهنگ و هنر آذرشهر افزود: هنرمندان و اصحاب فرهنگ نباید به مسایل اجتماعی که در پوشش مسایل سیاسی، غیرت و هویت جامعه را هدف قرار می‌دهند بی‌تفاوت باشند بلکه باید همچنان بر نقش مرجعیت خود اهتمام داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر خواص و فرهیختگان جامعه هستند، اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر مرجعیت کنشگری اجتماعی در جامعه را دارا هستند بنابراین باید در راستای تعالی اخلاق و رشد فکر در جامعه گام بردارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان اصیل،‌ صادق و متعهد برای تحقق نقش جریان‌ساز خود نیازمند فرصت برای فعالیت هستند و یک جامعه خوب،‌ متعالی و اخلاق‌مدار باید با کنشگری هنرمندان متعهد و ارزش‌مدار به عنوان گروه های مرجع همراه باشد.
بلاغی، ادامه داد: در اتفاقات اخیر عده‌ اندکی از سلبریتی‌هایی که بویی از هنر نبرده‌اند یک نمایش غیرواقعی و کاریکاتوری از فضای هنر و فرهنگ ارائه دادند اما اصل قضیه اینطور نیست و هنرمندان اصیل و متعهد با کنشگری به موقع این جریان را در مسیر تعالی اخلاق در جامعه هدایت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه جامعه پویا و در حال حرکت از کنشگری اصحاب فرهنگ و هنر مشخص است، یادآور شد: نسل‌سازی و نخبه‌پروری از رویکردهای مهم این اداره کل بوده برای ایفای نقش در حوزه تمدن نوین اسلامی و ایرانی در ۵۰ سال آینده باید بر اصل پرورش تاکید بیشتری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پرورش یعنی گفتمان سازی، گفت: حمایت از ایده‌پردازی و ارایه طرح های نو در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه و قرآن از دیگر رویکردهای این اداره کل است.
بلاغی، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت‌های خود را مبتنی بر ایجاد تشکل‌ها و هسته‌های مردمی استوار کرده است زیرا هر فعالیت فرهنگی و دینی که مردم خود پای کار آمده‌ و امور به مردم واسپاری شده، موفق و ماندگار شده است.
در این نشست جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آذرشهر نیز مسایل مربوط به حوزه فعالیتی خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/
هنرمندان متعهد نقش مرجعیت خود را در مسایل اجتماعی ایفا کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار