رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد:

برگزاری بیش از ۵ هزار کارگاه آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ ای

1401/12/24 - 09:59 - کد خبر: 88930 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از برگزاری ۵۴۰۰ کارگاه آموزشی در ۶۴۶ مرکز دولتی این سازمان خبرداد.

به گزارش نصر، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگویی گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موظف هستیم بر مبنای سرنوشت مشاغل در آینده و مشاغل آینده از هم اکنون با نگاه بلند، مسیر کلان مهارت آموزی نرم افزاری و سخت افزاری آینده برای جوانان را ترسیم و مهیا کنیم.
وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ظرفیت‌های فراوانی در تربیت نیروی کار ماهر و اشتغال پذیری جوانان فراهم کرده است و این سازمان با ۵۴۰۰ کارگاه آموزشی در ۶۴۶ مرکز دولتی و بیش از ۱۶۷۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، آموزش‌های متناسب با نیاز بازارکار را در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در راستای ایجاد و پایداری اشتغال ارائه می‌دهد.
معاون وزیرکار گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گسترش دیپلماسی مهارت با اولویت کشور‌های همسایه است که در مواردی، مهارت آموزان آن‌ها به ایران می‌آیند و در مواردی مربیان کشورمان برای مهارت آموزی به سایر کشور‌ها اعزام خواهند شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: دیپلماسی مهارت، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌منظور تقویت حضور کشور در عرصه‌های بین‌المللی و ابزار اصلی آن نیز، تدوین استاندارد‌های شغل و شایستگی در سطح بین‌المللی، مبادله نیروی انسانی ماهر و عضویت در سازمان‌های بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه بحث آموزش‌های مهارتی که با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، یک بحث درون مرزی و درون کشوری یا ملی نیست، گفت: آموزش‌های مهارتی در نگاه جهانی، جایگاه و اهمیت ویژه خود را پیدا کرده و زمینه بسیار خوبی برای گسترش تعاملات مؤثر بین المللی به ویژه ارتباط با کشور‌های منطقه و همسایه است.
حسینی نیا عنوان کرد: دیپلماسی مهارت، یکی از ابزار‌های مورد اتکای دیپلماسی به معنای برقراری و تقویت روابط دو یا چندجانبه و به‌منظور تأمین منافع ملی در زمینه‌هایی همچون تقویت توانمندی‌های نیروی انسانی کشور، تقویت توانمندی‌های فناوری و به‌طور کلی، بهره‌برداری از تجارب موفق مهارتی سایر کشورها، از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.
انتهای پیام/
برگزاری بیش از ۵ هزار کارگاه آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ ای باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار