نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

معترضان باید بدون جرم انگاری حرفشان را بزنند

1401/12/23 - 09:32 - کد خبر: 88866 نسخه چاپی

نصر: رئیس کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید شرایطی فراهم شود که معترضان بتوانند بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حرفشان را بزنند بدون اینکه برایشان جرم انگاری شود. 

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی در رابطه با اظهارات معاون حقوقی رئیس‌جمهور در خصوص اصلاح لایحه برگزاری تجمعات قانونی، گفت: بعد از حوادث اخیر خلاء موضوع قانون تجمعات احساس شد؛ در واقع باید شرایطی فراهم شود که معترضان بتوانند حرفشان را بزنند بدون اینکه برایشان جرم انگاری شود.
نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در صورت بروز تخلف در این عرصه، دستگاه قضائی نیز برای برخورد با متخلفان و خاطیان احتمالی، قانون مشخصی ندارد.
وی با یادآوری اینکه در مجلس دهم در این رابطه طرحی تهیه شد بود اما برخی احساس نمی کردند به چنین قانونی نیاز است و چه بسا برخی تصور می کردند زمینه سوءاستفاده فراهم شود، ادامه داد: در حالی که چنین قانونی فراهم شدن بستری برای احقاق حقوق مردم است.
نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی چند میزگرد برگزار و پیوست رسانه ای تهیه کند؛ در این میان چندین جلسه در خانه احزاب و کمیسیون امور داخلی کشور برگزار شد لذا بررسی کارشناسی در قالب طرحی به نام اجرای اصل 27 قانون اساسی در نوبت صحن علنی قرار دارد.
رییس کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت ارائه لایحه از سوی دولت، بررسی این امر در اولویت قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که بتواند سبب پخته شدن طرح مذکور با آنچه دولت به عنوان یک لایحه تهیه کرده می تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/
معترضان باید بدون جرم انگاری حرفشان را بزنند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار