معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان؛

انگ مانع ارتقای آگاهی مبتلایان به ویروس اچ آی وی در زنجان است

1398/09/17 - 12:46 - کد خبر: 8883 نسخه چاپی

نصر: تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس اچ آی وی ممکن است به دلیل عوامل مختلف از جمله انگ و تبعیض, از وضعیت ابتلای خود به این بیماری، اطلاعی نداشته باشند و از این رو از خدمات لازم بی‌بهره بمانند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان امروز در این ارتباط به خبرنگاران گفت: برای رسیدن به شعار "حق سلامتی برای همه" در درجه اول ضروری است اطلاع رسانی گسترده در جامعه در زمینه اچ آی وی و راه های پیشگیری از آن انجام شود.

گل نساء آقا محمدی با اشاره به گروه‌هایی که اپیدمی متمرکز در آنها وجود دارد اضافه کرد: مصرف کنندگان تزریقی موادمخدر و مواد محرک، شریک جنسی مصرف کنندگان این مواد، افراد در معرض بیشترین آسیب، مبتلایان به بیماری های مقاربتی، زندانیان، شرکای جنسی مبتلایان به اچ آی وی با خطر بالاتری برای ابتلا مواجه هستند.

وی اظهار داشت: تشخیص بهنگام و درمان اچ آی وی در مادران باردار و مبتلایان به بیماری سل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تنها راه تشخیص بیماری، آزمایش خون است که در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری به صورت محرمانه و رایگان انجام می شود.

این مسؤول، با اشاره به اصل رازداری و حفظ محرمانگی در آزمایش های تشخیصی در این بیماری ادامه داد: رضایت آگاهانه، مشاوره، تست معتبر و صحیح، امکان برقراری ارتباط با سطوح ارائه دهنده خدمات مراقبت و درمان اصولی است که باید در آزمایش های تشخیصی اچ آی وی مد نظر باشد.

وی یادآوری کرد:  انجام تست و آزمایشHIV  اچ آی وی  و نیز تمامی مراحل درمان بیماری ایدز شامل تست، آزمایش، تجویز و دریافت داور برای بیماران رایگان بوده و براین مبنا، شماره تماس۱۸۰۲ آماده مشاوره تلفنی به مبتلایان و همه افراد جامعه است.

انتهای پیام/

انگ مانع ارتقای آگاهی مبتلایان به ویروس اچ آی وی در زنجان است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار