استاندار آذربایجان شرقی:

علت جان باختن ۵۱ درصد از قربانیان سوانح جاده‌ای در بیمارستان‌ها بررسی شود

1401/12/22 - 15:12 - کد خبر: 88822 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش پلیس راهور مبنی بر جان باختن ۵۱ درصد از قربانیان سوانح جاده‌ای در بیمارستان، این آمار را غیرقابل‌قبول و نگران‌کننده دانست و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست علت این موضوع را بررسی کند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان، با تاکید بر انجام اقدامات موثر و هم‌افزایی دستگاه‌های مسوول برای کاهش تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای، گفت: ستاد سفرهای نوروزی همانند سال گذشته در استانداری مستقر شده و وضعیت جاده‌ها و محورهای ارتباطی استان و عملکرد دستگاه‌ها را پایش خواهد کرد.
وی اظهار کرد: امسال به‌رغم افزایش ۲۰ درصدی ترددها در جاده‌های استان، میزان تلفات سوانح جاده‌ای کاهش یافته اما همچنان نیاز به کاهش این آمار احساس می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای اصلاح وضعیت جاده‌های استان در سال ۱۴۰۱، گفت: امسال تحول اساسی در وضعیت جاده‌های فرعی و روستایی استان ایجاد شد که باید تلاش کنیم در سال جدید هم ادامه یابد و در کنار آن افزایش طول بزرگراه‌ها می‌تواند به کاهش تصادفات کمک کند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های مسوول در امر کاهش تصادفات در آستانه عید نوروز و همچنین حضور میدانی مدیران این دستگاه‌ها، گفت: اقدامات دستگاه‌ها در این حوزه باید با هم‌راستایی و هم‌افزایی همراه باشد.
خرّم با اشاره به عوامل موثر در وقوع تصادفات جاده‌ای، گفت: درخصوص عوامل انسانی که عامل اصلی تصادفات است، نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر و تقویت سامانه‌های کنترل هوشمند داریم.
وی ادامه داد: از نظر ناایمن بودن و نقص فنی خودروها نیز وضعیت خوبی نداریم و لازم است معاینه فنی خودروها بویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را جدی بگیریم.
خرّم در مورد عوامل محیطی نیز گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان از اولویت‌های اساسی است که در سال جاری پیگیری شد و در سال آینده نیز همچنان جزو اولویت‌ها خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات استان در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل مربوط به شهر تبریز است، گفت: کنترل پلیس در شهر تبریز باید افزایش یابد و شهرداری نیز نسبت به رفع نواقص این حوزه بویژه دوربین‌های نظارتی و پارکینگ اقدام کند.
خرّم همچنین بر ایجاد بازارچه‌های موقت در ورودی و خروجی شهرها برای استراحت و آرامش مسافران، سامان‌دهی وضعیت مراکز خدماتی بین‌راهی و پمپ‌بنزین‌ها و بهسازی آسفالت محدوده پلیس‌راه‌ها تاکید کرد.
رضا طوسی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تشریح برنامه جامع کاهش تصادفات در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری، گفت: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان و آغاز زودهنگام سفرهای نوروزی، طرح نوروزی ۱۴۰۲ با هدف پیشگیری از حوادث و کاهش جان‌باختگان از ۱۶ اسفند آغاز شده است و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم از تشکیل قرارگاه نوروزی راهداری خبر داد و گفت: ۷۳ راهدارخانه ثابت و سیار و ۲۱۶ اکیپ راهداری با ظرفیت یکهزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای راهداری در ایام نوروز در جاده‌های استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.
علی علیزاده افزود: بیش از دو هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه‌جایی مسافران نوروزی پیش‌بینی شده که ظرفیت جابه‌جایی ۱۸۰ هزار مسافر را دارند.
در این جلسه رئیس پلیس راهور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی، معاون جمعیت هلال احمر و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز هم برنامه‌های خود برای کاهش تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری را ارائه کردند.
انتهای پیام/
علت جان باختن ۵۱ درصد از قربانیان سوانح جاده‌ای در بیمارستان‌ها بررسی شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار