عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سهند مطرح کرد:

نوزادان سهندی بدون شناسنامه اند !/ بی توجهی مسئولین استانی به شهر سهند

1401/12/22 - 15:55 - کد خبر: 88815 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سهند گفت: وزیر رفاه در سفر به سهند در رابطه با ایجاد بیمارستان دولتی گفت، ایجاد بیمارستان در سهند توجیهی ندارد!

به گزارش نصر،"علی اصغر علیزاده" با حضور در تحریریه نصر به سئوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

بودجه شهرداری سهند ضرر ده است
وی در رابطه با آخرین آمار جمعیتی شهر سهند گفت: طبق سرشماری که در سال 95 انجام شده است، هشتاد و دو هزار نفر جمعیت برای  شهر سهند اعلام شده بود و این آمار با توجه به میزان بودجه شهرداری بسیار حائز اهمیت است؛ در واقع آمار 6 سال گذشته در مقایسه با جمعیت امروز سهند و میزان بودجه ای که برای شهرداری در نظر گرفته می شود، هر ساله ضرر ده بوده و سرانه خود را به تعداد جمعیت روز برای ارائه خدمات بهتر دریافت نمی‌کند.
وی ادامه داد: این آمار با آمار سال 1400 که 150 هزار نفر است بطور متوسط برای هر ماه بیش از 3 میلیارد برای شهرداری سهند ضررده است، مبلغی که سالانه به 40 میلیارد می‌رسد.
علیزاده خبر داد: در این رابطه با نمایندگان مجلس گفتگو کردیم و از آن ها خواستیم تا سرانه سهند را بر اساس جمعیت آن بپردازند.
در سهند به 150 هزار نفر خدمات ارائه می شود در حالی که سرانه بودجه 80 هزار نفر را به جای 150 هزار نفر دریافت می‌کنیم!
 

فقر فضای آموزشی در سهند
وی با عنوان این که در بسیاری از موارد در شهر سهند عقب هستیم، توضیح داد: از نظر آموزشي 18 هزار نفر دانش آموز وجود دارد در حالی که این، آمار کل جمعیت شهر اسکو می باشد و با وجود این که تمامی مدارس سهند دو شیفته فعالیت می کنند باز نیز جوابگوی دانش آموزان نیستیم.

بیمارستان معضل اساسی سهند
وی ضمن گلایه از مسئولین استانی با اشاره به این که، بیمارستان یا یک مرکز درمانی تخصصی در سهند وجود ندارد، گفت: وزیر رفاه در سفر به سهند در رابطه با ایجاد بیمارستان دولتی گفت، ایجاد بیمارستان در سهند توجیهی ندارد!
علیزاده اضافه کرد: شهر اسکو نیز یک بیمارستان دارد که قدمت آن مربوط به قبل از انقلاب است.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد بیمارستان در سهند گفت: اگر در سهند بیمارستان وجود داشته باشد از شهر های کردستان و مراغه و بناب تا سهند همه به بیمارستان سهند مراجعه می‌کنند و این مراجعین می تواند بار ترافیکی تبریز را به میزان قابل توجهی کمتر می کند.

عوارض آزاد راه سهند نیازمند همت مسئولین است
عضو شورای شهر سهند سپس به موضوع عوارض آزاد راه تبریز سهند پرداخت و گفت: عوارض آزاد راه یکی دیگر از مسائل مهمی است که شهروندان سهندی را درگیر کرده است، در هیچ کجای کشور چنین عوارضی در داخل استانی به مقیاس 20 و 30 کیلومتری وجود ندارد.
وی اضافه کرد: برای این مسئله به سراغ مسئولین مختلفی رفته ایم و به آن ها گفته ایم که هزینه سرمایه گذار را تامین و نواقص را رفع کنید، همین عوارضی که گرفته می شود در هزینه های اهالی سهند هزینه زیادی است.
علیزاده ضمن اظهار تاسف در رابطه با این که در سهند هیچ زیرساختی نداریم، توضیح داد: 70 درصد جمعیت سهند جوان است در حالی که یک زمین ورزشی و  محل تفریحی ندارد! این ها بخشی از چالش های اساسی سهند است.

حق آبه سهندی ها از زرینه رود تا عید انجام می شود
عضو شورای شهر سهند ادامه داد: آب سهند از 13 چاه برداشت و تامین می شود، 4 مورد از آن ها مربوط به شهرداری سهند برای آبیاری فضای سبز است، اگر فضای سبز سهند را زنده نگه داشته ایم به برکت همین چاه ها بوده است؛ سال گذشته محدودیت شدید در آب شرب داشتیم و مجبور شدیم چاه هایی که از آن برای فضای سبز برداشت می کردیم را ببندیم حتی به قیمت این که قسمتی از فضای سبز را از دست داده باشیم.
وی با اشاره به ذهنیت غلطی که در بین شهروندان سهندی رایج شده بود گفت: مردم در سهند چنین فکر می‌کردند که سهند چون امکاناتی ندارند مدتی در این‌جا زندگی کرده و بعد از بهتر شدن وضعیت به تبریز بروند، این ذهنیت را تاحدودی توانستیم پاک کنیم و بتوانیم به مردم سهند بگوییم که سهند نیز یکی از محلات تبریز است.
وی در رابطه با مشکل آب سهند توضیح داد: رایزنی هایی کردیم که بتوانیم حق آبه سهند را بگیریم و طبق رایزنی های صورت گرفته قرار است تا عید حق آبه سهند از زرینه رود انجام شود.

با شعار دادن هیچ اتفاقی نمی افتد
علیزاده سپس با اشاره به شرکت عمران سهند گفت: مدیری که حکمش سرپرستی است دست و بالش برای کار گرم نمی‌شود، آقای اقبالی می‌توانست فرماندار خوبی باشد اما مدیر اجرایی نبود، شرکت عمران یک مدیر فنی می‌خواهد، باید بتوان انتظارات مردم را در آن جا برآورده کرد، 60 هزار واحد قرار است در سهند ایجاد شود، با شعار هیچ اتفاقی نمی افتد و کاری جلو نمی‌رود.

نقش مافیا ها در سهند
وی سپس به ثبات مدیریتی و تغییر شهردار در طی ماه های گذشته پرداخت و گفت: سعی کرده ایم ثبات مدیریتی را در شهرداری حفظ کنیم، در انتخاب شهردار حواشی زیادی از بطن شهرداری داشتیم، در شهر سهند یک عده مافیا های قدرت وجود دارد که مافیای ثروت می خواست مافیای قدرت را سرکار بیاورد و کار های خود را انجام دهد، نهایتا شورایی انتخاب شد که ترکیب این مافیا و معادلات را بهم زد.
علیزاده اضافه کرد: مافیای قدرت اگر با مافیای ثروت جمع نشود تاثیر آن چنانی نخواهد داشت، این مافیا به دنبال خدمت نبوده و نیست.

کودکان سهند بدون شناسنامه !
وی به دیگر مشکل نبود بیمارستان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بیمارستانی در سهند نداریم، پس شاهد تولد هیچ نوزادی در آن جا نخواهیم بود، در سهند ثبت احوال نداریم! کودکان متولد در سهند شناسنامه ندارند! کسانی که سهندی هستند و فرزندشان متولد می‌شود مجبور هستند برای گرفتن شناسنامه آدرس فامیل هایشان را در تبریز به ثبت احوال بدهند!
عضو هیئت رئیسه شهر سهند گفت: نبود آرامستان‌ یکی دیگر از مشکلات این شهر بوده و قرار است شرکت عمران محلی را برای آرامستان تحویل شهرداری بدهد، تاکنون هیچ محلی را برای شهرداری داده نشده است.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه فاز های چهارگانه را تاکنون تحویل نگرفته ایم اما به آن ها خدمات داده و از شرکت عمران خواسته ایم با تحویل فاز های چهارگانه بتوانیم مردم را از بلاتکلیفی تمام کنیم، تنها فاز یک بصورت ناقص به ما تحویل داده شده است.
وی افزود: اکثر مساکن مهر استان در سهند است 36 هزار واحد مسکن مهر در سهند ساخته شده که بعضی هنوز نیز پایان کار نگرفته اند؛ اکثر آسانسور های سهند استاندارد نیست و مشکل دارد، از نظر مقاومتی اکثر ساختمان ها مشکل دارند، و نیاز است مطالعات جدی در این حوزه صورت بگیرد.
علیزاده گفت: در رابطه با تجهیزات آتش نشانی با کمبود تجهیزات روبرو هستیم و نیاز به نردبان و دیگر تجهیزات ضروری داریم، در شهر سهند آپارتمان 10 طبقه و بیشتر ساخته ایم اما یک نردبان برای مواقع ضروری در آتش نشانی نداریم، از شرکت عمران نیز خواسته ایم که پای کار بیاید همچون سایر شهرک های دیگر در کشور و جان مردم را اولویت قرار دهند و با تحویل دو قطعه زمین به شهرداری همه این مشکلات را حل کند.
وی در رابطه با ایجاد بیمارستان در سهند توضیح داد: در بحث بیمارستان ابتدا کسی بنام بیمارستان خیرساز آمد که اهدافی که در آن جا پیاده می شد خِیرانه نبود، تفکرات خَیر، خیرانه بود اما متاسفانه نه بنام خصوصی نام گذاری شد و امکان هیئت امنایی بودن نیز فراهم نشد، هم اکنون آن قطعه زمین به تحویل شرکت عمران در آمده است.

مشکل بیمارستان باید حل شود
وی با توجه به اینکه مراکز درمانی به تجارت بزرگی تبدیل شده اند، گفت: طرحی را از سوی شهرداری دادیم با این توضیح که شهرداری سهند با مشارکت شرکت عمران و اشخاص حقوقی بیمارستانی احداث کند، این می‌توانست یک درآمد پایدار برای شهرداری سهند نیز باشد، اکثر شهروندان سهندی بیمه تامین اجتماعی دارند و ما خواستیم تا همانند سایر شهر ها تامین اجتماعی اقدام به ساخت بیمارستان در این شهر نماید که متاسفانه تاکنون هیچ استقبالی نشده است، شهرداری هم حاضر است هر کمکی که از دستش برآید دریغ نکند، بیمارستان یکی از نیاز های اصلی سهند است و باید این مشکل حل شود.
علیزاده به میزان هزینه عوارضی که روزانه برای سهندی ها وجود دارد پرداخت و گفت: عوارض 6 هزار تومانی برای سهندی ها در هر ماه مبلغ بالایی است که در حساب شهروندان سهندی هزینه قابل توجهی است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 25 سال از احداث شهر سهند می‌گذرد و اکنون دیگر نمی‌توان گفت که شهر جدید سهند، 7 هزار نفر جمعیت تنها در چند مجتمع وجود دارد، متاسفانه هیچ بستری در آن ها ایجاد نکردیم، مغازه ای که بتواند خدمات ارائه کند نیز نداشته ایم، درآمد های پایدار، ایجاد بازارچه ها و... از برنامه های جامع شهر سهند است که به شهرداری داده ایم.
وی در ادامه به آیتم های شهر سالم که بعنوان یکی از شعار های این شهر بوده اشاره کرد و اظهار داشت: از آیتم های شهر سالم فاصله میگیریم، چه شهر سالمی هستیم که بیمارستان نداریم، در حمل و نقل عمومی با مشکل مواجهیم، آموزش، ورزش و فقر مکان های تفریحی داریم، مجتمعی که ایجاد می شود باید سوپر مارکت، مسجد، پارک و.. داشته باشد.
انتهای پیام/
نوزادان سهندی بدون شناسنامه اند !/ بی توجهی مسئولین استانی به شهر سهند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار