رییس پلیس راه آذربایجان شرقی مطرح کرد:

حضور گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راه در ایام تعطیلات نوروز

1401/12/21 - 14:28 - کد خبر: 88756 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمام نیروهای پلیس از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در آماده باش کامل قرار قرار می گیرند، گفت: ۲۲۰ گروه گشت به منظور ارتقا انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و ۶۵ گروه گشت نامحسوس تردد خودروها را در محورهای مواصلاتی استان کنترل و رصد می‌کنند.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با هدف ارایه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی جلسات مختلف با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس و جمعیت هلال احمر استان به منظور همپوشانی و هماهنگی اقدامات برگزار شده است.
وی ادامه داد: ۱۴ دستگاه جرثقیل سنگین و نیمه سنگین در ایام تعطیلات نوروز در ایستگاه های پلیس راه آذربایجان شرقی مستقر شدند تا به صورت رایگان به مردم خدمات ارایه دهند.
سرهنگ کریمی نژاد گفت: با آغاز طرح نوروزی در ۷۱ نقطه حادثه خیز استان نیروهای پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت تلفیقی و مشترک مستقر خواهند بود.
وی اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده تمام گاردریل ها و علایم جاده ای استان آماده سازی شده و پروژه های عمرانی در تمام راه های جاده ای برای ارتقا ایمنی جاده ها از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد بود، سه هزار تخته بنر حاوی پیام ها و شعارهای ترافیکی نیز چاپ و نصب شده است.
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی اضافه کرد: نیروهای اورژانس و جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی در کنار پلیس راه مستقر خواهند شد تا در صورت بروز حادثه بلافاصله در محل حاضر شوند.
وی ادامه داد: برای تسهیل عبور و مرور ۶ گشت موتوری در بزرگراه شهید کسایی، ابتدای آذرشهر و صوفیان گشت زنی خواهند کرد تا در اوج ترافیک در صورت بروز تصادفات بلافاصله به محل اعزام شوند، همچنین ۹ گشت بزرگراهی مجهز به دوربین های سرعت سنج در بزرگراه های استان حضور خواهند داشت.
سرهنگ کریمی نژاد افزود: روزانه سه بازرس نامحسوس پلیس راه با عنوان مسافر در ناوگان عمومی اتوبوسرانی حضور یافته و تا پایان مسیر تخلفات رانندگان را ثبت و گزارش خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات جاده ای در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد میزان سرعت مجاز رانندگی ۱۰ کیلومتر کاهش یافته که در تابلوها اطلاع رسانی شده و این کاهش در دوربین های ثبت تخلف رانندگی نیز اعمال شده است.

اعمال محدودیت تردد وسایط نقلیه سنگین
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: از مدت اعلام شده تردد خودروهای سنگین باربری در محورهای بستان آباد – سرچم و آزادراه تبریز- سهند به صورت شبانه روزی و محور مراغه- هشترود از ساعت ۹ شب تا ۸ صبح ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه تمام ۱۶۵ دوربین ثابت و سیار جهت ثبت تخلفات رانندگی فعال است ادامه داد: دوربین ها علاوه بر ثبت سرعت لحظه ای ، سرعت متوسط ( متوسط سرعت بین ۲ دوربین) را نیز ثبت می کند.
سرهنگ کریمی نژاد افزود: به منظور ایجاد جو روانی و آرام سازی ۵۰ چراغ پلیس آبی رنگ به صورت ثابت در محورهای مختلف نصب شده که به صورت شبانه روزی روشن می باشد.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه آذربایجان شرقی، گفت: در این مرکز تمام دوربین های نظارتی و تصویری از طریق سامانه «ای وی ال سی» پلیس وضعیت ترافیکی و نحوه اقدامات عملیاتی به صورت لحظه به لحظه رصد و هدایت ترافیکی انجام می شود.
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی افزود: در هر ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی استان بلوک بندی و یک تیم گشت مسوول حوزه شده تا در صورت بروز حادثه بلافاصله در محل حاضر شوند.
سرهنگ کریمی نژاد گفت: در ۱۱ ماهه امسال میزان تلفات جانی در تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی چهاردرصد کاهش یافته و مصدومان نیز ۲ درصد افزایش یافته است.

۳۴ درصد تصادفات جاده ای به دلیل تخطی از سرعت غیر مجاز
وی با اشاره به اینکه ۳۴ درصد تصادفات جاده ای ناشی از سرعت غیر مجاز است، گفت: خستگی و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین علل سوانح نوروزی است از این رو رانندگان در طول مسیر باید استراحت لازم را در طول مسیر در برنامه سفر خود داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد در تعطیلات نوروزی رانندگان با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن و بی خطری را برای خود و دیگر هموطنان مهیا کنند.
انتهای پیام/
حضور گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راه در ایام تعطیلات نوروز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار