خبر/

قیمت آهن باز هم ریزش کرد

1401/12/20 - 20:24 - کد خبر: 88710 نسخه چاپی

نصر: بازار آهن‌آلات به روند کاهشی قیمت که از حدود ۱۰ روز قبل آغاز شده ادامه داد و امروز تیرآهن و میلگرد در واکنش به افت قیمت ارز و طلا بین ۸ تا ۱۰ درصد ارزان‌تر شد.

به گزارش نصر، بررسی‌ها از بازار آهن نشان می‌دهد که همچنان روند کاهنده قیمت‌ها در این بازار ادامه داشته است. امروز درب کارخانه هر کیلوگرم میلگرد آجدار ۱۰ با کاهش ۱.۶ درصد نسبت به روز سه‌شنبه ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان خرید و فروش شد. آخرین روز معاملاتی هفته قبل (سه‌شنبه ۱۶ اسفند) هر کیلو میلگرد ۲۵ هزار و ۳۰ تومان بود. میلگرد ۱۲ هم از کیلویی ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان به ۲۴ هزار و ۵۸۰ تومان رسید که افت ۱.۶ درصد را نشان می‌دهد.
اما بازار تیرآهن کاهش قیمت سنگینی را امروز تجربه کرد؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴ در بنگاه اصفهان ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان فروخته شد که از افت ۱۰ درصد نسبت به ۱۶ اسفندماه حکایت دارد. هر کیلو تیرآهن ۱۴ هم با کاهش ۸.۶ درصد درب کارخانه ۳۲ هزار تومان به فروش رسید.
هم‌چنین انواع ورق کاهش بین ۳ تا ۷.۵ درصد را نسبت به روز سه‌شنبه تجربه کرد. هر رول ورق سیاه ۲ سایز ۱۲۵۰ فولاد مبارکه ۳۲ هزار و ۱۵۶ تومان فروخته شد که ۷.۵ درصد کاهش را نسبت به روز سه‌شنبه نشان می‌دهد.
قیمت هر ورق رنگی فولاد مبارکه سایز ۱۲۵۰ هم ۶۳ هزار و ۴۸۷ تومان معامله شد که از کاهش ۲.۸ درصد نسبت به روز سه‌شنبه حکایت دارد. ورق رنگی چین هم در سایزهای ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ کاهش ۳.۴ درصدی قیمت را در بنگاه تهران تجربه کرد.
قیمت آهن همواره از نوسانات نرخ طلا و ارز تاثیر می‌گیرد. آخرین قیمت‌ها در بازار ارز نشان می‌دهد دلار در بازار آزاد به کمتر از ۴۴ هزار تومان رسیده و احتمال افت مجدد قیمت آهن در بازار فردا وجود دارد.
انتهای پیام/
قیمت آهن باز هم ریزش کرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار