خبر/

اواولین ورکشاپ بین المللی مشترک دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک کشور ترکیه برگزار شد

1398/09/17 - 12:13 - کد خبر: 8871 نسخه چاپی

نصر: اولین ورکشاپ بین المللی مشترک دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک کشور ترکیه به میزبانی دانشگاه آتاترک با حضور دانشمندان و صاحب‌نظران ریاضی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، در اولین روز برگزاری این ورکشاپ بین المللی، دیداری بین تیم اعزامی دانشگاه بناب و اعضای هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه آتاترک انجام یافت و  اعضای هیات علمی دو دانشگاه با معرفی شاخه های تخصصی خود و زمینه‌های کاری به بحث و بررسی در مورد امکان روابط علمی بین اعضای دو گروه پرداختند.

میرسجاد هاشمی، مسئول برگزاری این ورکشاپ ضمن ابراز خرسندی از روابط بین دو دانشگاه، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر روابط دانشگاه‌های بناب و آتاترک کشور ترکیه در بهترین سطح است و امیدواریم همکاری فی مابین در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

Ab↓ullℜh K↵ℵuzlu، مسئول برگزاری این ورکشاپ، در دومین روز از ورکشاپ بین المللی ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان این ورکشاپ بین المللی، برگزاری چنین رویداد های علمی بین دانشگاه‌های کشورهای همسایه را خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که چنین رویدادهای معتبر علمی بین دو دانشگاه تدام دار باشد.

حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دانشگاه آتاترک و مسئولین برگزاری این رویداد بزرگ علمی و خیر مقدم به مدعوین و شرکت کنندگان این ورکشاپ بین المللی، به ارائه گزارشی مختصر از دانشگاه بناب و پتانسیل‌های موجود بین دو دانشگاه پرداخت.

وی افزود: با عملیاتی شدن اولین ورکشاپ بین المللی بین دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک روابط این دو دانشگاه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

 O™↔r C↵™ℜkl→ رئیس دانشگاه آتاترک کشور ترکیه ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این ورکشاپ، رویکردهای دانشگاه آتاترک در حوزه روابط بین الملل را خوب ارزیابی کرد و گفت: پس از عقد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه بناب رویدادهای خوبی بین این دو دانشگاه اتفاق افتاده است، دانشگاه بناب ظرفیت‌های بالایی دارد که علاقمندیم روابط علمی و پژوهشی بین دو دانشگاه را گسترش دهیم.

 Mustℜfℜ Aggul از دانشگاه میشیگان آمریکا و  میرسجاد هاشمی از دانشگاه بناب و  مهرداد لکستانی از دانشگاه تبریز به عنوان سخنرانان مدعوی بخش اول این ورکشاپ بین المللی و همچنین  سعید عباسبندی از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دکتر Erhℜn C↵skun از دانشگاه تکنیکال کارادنیز،  علی فرج زاده از دانشگاه رازی کرمانشاه و Ibrℜh→n Unℜl از دانشگاه میدل ایست ترکیه سخنرانان مدعوی بخش دوم این رویداد علمی و در روز سوم این این ورکشاپ بین المللی  صداقت شهمراد و  فریبا بهرامی از دانشگاه تبریز، K↔™ℜl S↵ltℜn↵↑ از دانشگاه ایغدیر ترکیه،  Fℜh↓ Jℜrℜ از دانشگاه چانکایا سخنرانی کردند.

در پایان منیره نصرتی، علی حاجی بدلی، حجت افشاری بعنوان اعضای گروه ریاضی سخنرانی کوتاه ارائه کردند و طی مراسمی توسط اعضای هیات اجرایی ورکشاپ بین المللی و ریاست دانشگاه آتاترک از  حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب با اهدای لوحی تجلیل شدند.

  دانشگاه بناب یکی از شش دانشگاه دولتی آذربایجانشرقی در سال‌های اخیر با عقد بیش از ۱۵ تفاهم نامه علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آسیایی گامی بزرگ در عرصه ی دیپلماسی علمی برداشته است.

انتهای پیام/

اواولین ورکشاپ بین المللی مشترک دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک کشور ترکیه برگزار شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار