رئیس پارک علم و فناوری استان؛

۴۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

1401/12/20 - 17:42 - کد خبر: 88702 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: ۴۵۰ شرکت دانش بنیان و فن آور در این استان در زمینه های مختلف صنعتی و علمی فعالیت می کنند.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با پارک علم و فناوری استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عمده زمینه فعالیت شرکت‌های یاد شده قطعه سازی خودرو، قطعه سازی نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و تجهیزات پزشکی است.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزو پنج پارک تیپ یک کشور است، افزود: ما آماده ایم از اعضای جامعه ایثارگری استان که دارای ایده‌های فناورانه باشند، به طور کامل حمایت کنیم.

نخبگان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی ۱۳۲ مقاله علمی نمایه کردند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: تاکنون ۱۸۶ نخبه و سرآمد شاهد و ایثارگر استان ثبت و شناسنامه دار شده اند.
جابر ابوالفتح زاده اظهار کرد: ۲۲ نخبه از این تعداد، به تازگی به جمع نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی اضافه شده اند.
وی ادامه داد: نخبگان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی ۱۳۲ مقاله علمی در سامانه "گنج شاهد" را نمایه کرده اند ضمن اینکه موفق به ثبت یک اختراع و تالیف هفت جلد کتاب شده اند.
ابوالفتح زاده اظهار کرد: امروز نائل شدن جامعه ایثارگری به مدارج عالی علمی و نقش آفرینی موثر آنان در پیشرفت‌های علمی کشور به ویژه در قالب شرکت‌های دانش بنیان که در شعار سال نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قرار گرفته است، ما را در بنیاد شهید و امور ایثارگران به تحرک بیشتر وا می‌دارد تا به وظایف خودمان به خوبی عمل کنیم.
وی با بیان اینکه فتح قله‌های علمی توسط فرزندان شهدای والامقام و دیگر اعضای جامعه ایثارگری خوشحال کننده است، خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که ارتباط نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، ارتباط خود را با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی قطع نکنند و بنیاد را خانه خود بدانند.
در این آیین تفاهم نامه همکاری مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منعقد شد.
ایجاد زمینه مناسب بروز خلاقیت و بستر رشد و پرورش طرح های نوآورانه، شناسایی، توسعه و حمایت از طرح ها و محصولات نوآورانه و فناورانه پژوهشگران، دانشجویان، فناوران، مخترعان و صاحبان کسب و کارهای نوآور و کمک به جذب و پذیرش ایثارگران دارای طرح های نوآورانه در منطقه و استقرار در مرکز نوآوری از مفاد این تفاهم نامه است.
انتهای پیام/
۴۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار