فرماندهی انتظامی مراغه خبر داد:

کشف بیش از ۱۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در مراغه 

1401/12/20 - 17:36 - کد خبر: 88701 نسخه چاپی

نصر: فرماندهی انتظامی مراغه مشارکت اهالی در آیین‌ چهارشنبه آخر سال را خواستار شد و گفت: طی روزهای اخیر ۱۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز و ۱۰ کیلوگرم مواد اولیه بمب دست‌ساز در این شهرستان کشف و ضبط شد تا سلامت جوانان‌مان به خطر نیافتد. 

به گزارش نصر، «توحید فارسی» روز شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در این ارتباط فردی که نسبت به فروش مواد محترقه دست‌ساز در فضای مجازی اقدام کرده بود شناسایی و ۵۹ عدد بمب دست‌ساز از وی کشف شد.
وی اضافه کرد: پلیس با شعار «نوروزی متفاوت با پلیسی مقتدر و حرفه‌ای» به سراغ چهارشنبه آخر سال و سال نو می‌رود که نویدبخش روزهای توام با آرامش و امنیت خواهد بود و همراهی مردم در این زمینه مورد نیاز است.
سرهنگ فارسی با تاکید بر اینکه پلیس اجازه نخواهد داد تا خاطر مردم مکدر شود، بیان کرد: نگاه پلیس در این روزها نگاه اجتماعی است نه امنیتی؛ بر همین اساس از اهالی درخواست می‌شود که در چهارشنبه آخر سال به جای منطقه‌محوری به رویکرد محله‌محوری به شادمانی بپردازند و از تجمع در میادین خودداری کنند.
وی با بیان اینکه مردم در سال‌های گذشته در مسیر کمربندی مراغه تجمع می‌کردند و برخی ناهنجاری‌ها در این تجمع منطقه‌ای ایجاد می‌شد، اظهار کرد: این تجمع منطقه‌ای از یک سو و استفاده از مواد محترقه دست‌ساز از سوی دیگر، باعث صدمه دیدن مردم می‌شود و بر همین اساس انتظار می‌رود تا والدین به فرزندانشان نظارت کنند و شادمانی محله‌محور را در چهارشنبه آخر سال در پیش بگیرند.
سرهنگ فارسی همچنین با تاکید بر اینکه تعداد خودرو در مراغه به نسبت جمعیت زیاد است و بیش از ۸۵ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تردد می‌کند، ادامه داد: خیابان‌ها با وجود افزایش تعداد خودروها همان خیابان‌های قدیمی است و تردد خودروهای تک‌سرنشین در این روزها موجب ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود.

همراهی مردم با پلیس روبه افزایش است
فرمانده انتظامی مراغه بیان کرد: مردم مراغه در سال جاری ۶۰ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار کرده‌اند که نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد و این اعتماد و همراهی رو به افزایش است.
سرهنگ فارسی با بیان اینکه امسال به واسطه همراهی مردم در جاده‌ها و سطح شهر، سوانح فوتی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: امسال سرقت‌های خرد از جمله خانه‌باغ نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشت اما در بقیه موارد سرقت با کاهش مواجه است.
به گفته فرمانده انتظامی مراغه، سرقت منزل هفت درصد، سرقت مغازه ۴۵ درصد، سرقت اتومبیل ۱۳ درصد و سرقت موتور سیکلت چهار درصد در سال جاری کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: کشف سیگار قاچاق نیز در این مدت ۱۰۰ درصد افزایش داشته و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر با هفت درصد افزایش مواجه شده و میزان کشفیات به ۲۰۰ کیلوگرم رسیده است.

۸۰ درصد از پرونده های نزاع و درگیری به سازش منجر شد
فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۲ هزار پرونده قضایی در این شهرستان تشکیل شده، بیان کرد: حدود چهار هزار مورد از این تعداد به نزاع و درگیری و اختلاف خانوادگی اختصاص داشت که ۸۰ درصد آن در مراکز مشاوره کلانتری‌ها به صلح و سازش منجر شده است.
سرهنگ فارسی همچنین به سامانه ۱۹۷ که انتقادها، قدردانی‌ها، پیشنهادها و شکایت‌های مردمی را ثبت می‌کند نیز اشاره کرد و افزود: قدردانی‌های مردمی از پلیس به نسبت سال گذشته افزایش داشته، شکایت و انتقاد نیز کاهش یافته است.
 بر اساس آمار و ارقام نیروی انتظامی، مراغه در سال های گذشته همواره فاقد جرائم خشن بوده است و بر اساس شاخص‌ها، در ردیف شهرستان‌های امن‌ قرار دارد.
 انتهای پیام/
کشف بیش از ۱۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در مراغه  خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار