رئیس کل دادگستری اردبیل؛

برخورد با جرایم انتخاباتی در اردبیل تشدید می‌شود

1398/09/17 - 11:41 - کد خبر: 8861 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی در تلاش است در این دوره از انتخابات با جرایم انتخاباتی بشدت برخورد کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی امروز در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: باید به کوچک„‌ترین تخلفات انتخاباتی حساس بود تا جرایم انتخاباتی به حداقل برسد.

وی اضافه‌کرد: مجموعه قضایی استان با اتخاذ تدابیر لازم برای سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کرده و در این راستا هرگونه تحرک و اقدام غیرقانونی نامزدهای انتخابات رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

عتباتی با بیان اینکه رویکرد ما پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، افزود: نگاه‌ها در انتخابات باید پیشگیرانه باشد تا شاهد یک انتخابات سالم و رقابتی باشیم.

وی با بیان اینکه کانال‌های مجازی که بالای پنج هزار عضو دارند مورد شناسایی قرار گرفته و رصد می‌شوند، گفت: فضای مجازی باید مورد کنترل و رصد قرار بگیرد تا فضای سالم انتخابات خدشه‌دار نشود، تمامی فعالان فضای مجازی باید مقید به قانون بوده و خارج از چارچوب قانون اقدام به تبلیغات زودهنگام و شایعه پراکنی نکنند.

وی بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، آزاد و با مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان در دادگستری استان با عضویت  و نهادهای مرتبط تشکیل شده و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و آسیب‌شناسی موضوع بر برگزاری صحیح انتخابات نظارت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نقش رسانه‌ها در انتخابات را ضرروی دانست و بیان کرد: رسانه‌ها در انتخابات نقش سنگینی دارند و در جهت مشارکت حداکثری و سالم‌سازی فضای انتخاباتی کمک حال دست‌اندرکاران خواهند بود و در این میان فضای مجازی هم رصد می‌شود تا فضای انتخابات را مخدوش نکرده و موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: انتخابات مظهر اراده ملت در تعیین سرنوشت و تجلی مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه در کنار امنیت، سلامت و رقابت به منظور مشارکت حداکثری مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: برخی از جرایم همچون خرید و فروش آرا ، سوءاستفاده از امکانات دولتی، توهین ، افترا، تخریب و اهانت افراد به نامزدها چه در فضای مجازی و واقعی  باید مورد توجه نامزدها و  هواداران آنها  و نیز مسوولان قرار گرفته و از آن خودداری شود.

خدادادی گفت: دستگاه قضایی با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان عضو ستاد در راستای وظایف قانونی ذاتی خود در جهت صیانت از حق و حقوق عامه مردم با هرگونه تخلف انتخاباتی به شدت برخورد می‌کند.

وی سیاه نمایی و تخریب چهره نظام،استفاده از امکانات دولتی و موسسات عمومی وابسته به دولت به نفع کاندیداهای خاص، استفاده از بیت‌المال ،بهره‌گیری ابزاری از اقوام و دادن وعده‌های غیر قابل تحقق به آنها ،تخریب و توهین به کاندیداهای رقیب،اختلاف در امر انتخابات ،دخالت در انتخابات و اظهارات تخریبی کاندیداها،تبلیغات زود هنگام و خارج از مهلت، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی به نفع کاندیدای خاص، سوء استفاده احتمالی مسئولان استانی از مقام و جایگاه اداری خود له و علیه کاندیداها ،خرید و فروش آراء و واگذاری اماکن دولتی و عمومی به نامزد ها را از جمله اهم تخلفات انتخاباتی ذکر کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه آتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برخورد با جرایم انتخاباتی در اردبیل تشدید می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار