مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان

راه آهن منطقه آذربایجان به استقبال نوروز رفت

1401/12/18 - 12:18 - کد خبر: 88607 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به اجرای طرح استقبال از نوروز ١۴٠٢ در راه آهن این منطقه گفت: شستشو و نظافت قطارها و ایستگاه ها شروع شده است و در ایام تعطیلات نوروزی و به منظور استقبال از مسافران ریلی، برنامه های فرهنگی و موسیقی سنتی در ایستگاه های حوزه تحت پوشش اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی، روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استقبال از گردشگران نوروزی، افزود: در این ایام همچنین جشن نوروزی و نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌های این منطقه برگزار می شود.
وی، اظهار کرد: این اداره کل در راستای استقبال و بدرقه مسافران ریلی در فضایی آرام و امن، آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: تلاش می شود با برگزاری جلسات متعدد و همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هماهنگی های لازم برای برگزاری برنامه‌های ویژه تفریحی و فرهنگی انجام شود و با اجرای این برنامه ها، آرامش خاطر را برای مسافران نوروزی به ارمغان بیاوریم.
قربانی، ادامه داد: اقدامات عمرانی، مرمت و زیباسازی نمازخانه‌ها، برپایی سفره‌های هفت سین و بهبود کیفی فضای سبز ایستگاه ها از جمله اقداماتی است که در راستای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در ایستگاه ها انجام می شود.
وی یادآور شد: استقبال از اولین مسافران نوروزی با اهدای شاخه گل و معرفی سوغات و صنایع دستی استان برای مسافران از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام نوروز است.
علیرضا بایرام زاده، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجانشرقی نیز در این جلسه برای همکاری با اداره کل راه آهن آذربایجان در زمینه برگزاری نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی و معرفی آثار تاریخی این استان به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرد.
در حاشیه این جلسه معاون میراث فرهنگی و گردشگری وصنایع دستی استان آذربایجانشرقی به همراه معاون مسافری اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان از امکانات موجود ایستگاه راه‌آهن تبریز بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و یکصد کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/
راه آهن منطقه آذربایجان به استقبال نوروز رفت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار