رضا جعفری؛ کاندیدای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد:

درآمد پایین نیروی کار استان نسبت به درآمدهای کشور

1401/12/18 - 10:38 - کد خبر: 88597 نسخه چاپی

نصر: دبیر انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی گفت: درآمد سرانه هر فرد در استان آدربایجان شرقی حدود ۷۰ درصد درآمد سالیانه کشوری است که ظرفیت لازم برای حل این مشکل وجود دارد و از طریق تسهیل فضای کسب و کار می توان این مسائل را بر طرف کرد.

به گزارش نصر، رضا جعفری، نائب رئیس و دبیر انجمن صنایع غذایی استان و کاندیدای اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با نصر با اشاره به انگیزه ورود خود به اتاق بازرگانی تبریز گفت: باتوجه به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مکانی که بالاتر از تمام بخش های خصوصی می تواند نقش موثری داشته باشد،  تصمیم گرفتیم با ائتلاف اتاقی برای همه جهت ورود به اتاق بازرگانی تلاش کنیم.
وی در ادامه افزود: این ائتلاف مجموعه ای از همه تشکل های صنعتی استان است که در اتاق بازرگانی می توانند مثمر ثمر باشند. باتوجه به حضور بزرگانی در این ائتلاف وحدت نظری در این جمع ایجاد شده و یک بلوغ فکری و کاری تشکیل شده است که می تواند نتایج خوبی برای استان داشته باشد. در اتاق بازرگانی نمی توان به صورت انفرادی عمل کرد و باید به صورت جمعی فعالیت کرد.
این فعال صنعتی همچنین در مورد مهم ترین برنامه های انتخاباتی خود اظهار داشت: درآمد سرانه هر فرد در استان آدربایجان شرقی حدود ۷۰ درصد درآمد سالیانه کشوری است بنابراین ظرفیت لازم برای حل این مشکل وجود دارد و از طریق تسهیل فضای کسب و کار می توان این مسائل را بر طرف کرد.
جعفری از ظرفیت های بالای اتاق بازرگانی در رفع مسائل اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: در استان اقدامات گسترده ای به وسیله اتاق بازرگانی می توان انجام داد تا این استان به رتبه های پایین اقتصادی کشور تنزل پیدا نکند. اگر بتوانیم به توسعه فضای کسب و کار کمک کنیم قطعا اتفاقات بهتری برای اقتصاد استان شاهد خواهیم بود.
کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز در خصوص جای خالی تبریز در اتاق بازرگانی ایران گفت: قبلا تبریز در اتاق بازرگانی ایران سهم و نماینده ای داشت و علت تغییر پارامترهای اقتصادی ضعیف شدن نقش تبریز در اتاق بازرگانی است بنابراین برنامه های زیادی برای حضور در این مجموعه داریم و در همین زمینه صحبت هایی با اتاق های بازرگانی سایر استان ها شده است. اگر در این انتخابات موفق شویم قطعا برنامه ریزی برای حضور در اتاق بازرگانی خواهیم داشت و امیدواریم محقق شود.
دبیر انجمن صنایع غذایی استان همچنین در مورد احیای واحد های صنعتی از کار افتاده در استان بیان کرد: باتوجه به اینکه کارخانجات غرب تبریز زمانی نگین ایران و خاورمیانه بودند ولی ورشکست شدند بنابراین در این زمینه برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است. البته حضور تشکل ها و ستاد تسهیل گری در این جمع قطعا می تواند نقش موثری داشته باشد.
انتهای پیام/
درآمد پایین نیروی کار استان نسبت به درآمدهای کشور حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار