استاندار استان خبر داد:

ساخت ۷۱ هزار مسکن ملی در آذربایجان‌ شرقی

1401/12/17 - 18:45 - کد خبر: 88578 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: ۷۱ هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است که وضعیت پیشرفت آنها در شورای مسکن آذربایجان‌شرقی بررسی می‌شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: شورای مسکن استان هر ۱۵ روز یک بار تشکیل می‌شود و محور اصلی مباحث آن پیشرفت طرحهای مسکن است.
وی افزود:در جلسات شورای مسکن استان، وضعیت آورده مردم و پشتیبانی مالی دولت از طرحهای مسکن ملی بررسی می‌شود.
استاندار با اشاره به اینکه زمینهای مورد نیاز اجرای طرح ملی مسکن در همه شهرستان‌های آذربایجان‌ شرقی تامین شده است تشریح کرد: دامنه پیشرفت طرح ملی مسکن در استان از پنج تا ۷۵ درصد متغیر است.
خرّم ادامه داد: امیدواریم خرداد ماه سال آینده دو هزار و ۵۰۰ واحد از مسکن ملی را در شهر‌هایی از قبیل مراغه و سهند به مردم تحویل دهیم.
وی گفت: بانک‌ها در تامین مالی طرح ملی مسکن با مشکلاتی مواجه بودند که از طریق پشتیبانی مالی دولت برطرف شد.
استاندار آذربایجان‌ شرقی اضافه کرد: خودمالکی یکی از راه‌های تامین مسکن در استان است و امروز ۳۰ درصد تامین مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و شهر‌های زیر یکصد هزار نفر از این طریق انجام می‌شود.
وی یادآور شد: در این طرح زمین مورد نیاز، تامین منابع مالی و نظارت توسط دولت انجام می‌شود و مردم عزیز خودشان واحد‌های مسکونی را احداث می‌کنند و بهترین روش برای تحقق سهمیه آذربایجان‌شرقی از طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکی است.
استاندار افزود: امسال بنیاد مسکن آذربایجان‌ شرقی موفق شده است قرارداد ساخت ۹ هزار واحد مسکونی را منعقد کند که دستاورد مهمی برای استان در حوزه مسکن محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
ساخت ۷۱ هزار مسکن ملی در آذربایجان‌ شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار