استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

لزوم فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری در جامعه

1401/12/16 - 18:21 - کد خبر: 88539 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری در جامعه تاکید کرد.

به گزارش نصر، رضوی خرم در جلسه ستاد جمعیت استان با تاکید بر اینکه جمعیت کشور به سمت کاهش و پیرسالی حرکت کرده که یک بحران است گفت: اقناع سازی و همچنین فرهنگ سازی در جامعه در جهت فرزند اوری از اولویت های کشور است.
رییس ستاد جمعیت استان ادامه داد: بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۳ قانون حمایت از جوانی جمعیت در مجلس تصویب شد که تمامی دستگاه ها موظف به اجرای این قانون هستند و باید از ظرفیت های موجود دراین بخش استفاده کنیم.
 وی با اشاره به اینکه جوان مولفه اصلی قدرت کشور است خاطرنشان کرد: اگر کشوری جمعیت جوانش کاهش یابد خطرات زیاد و جبران ناپذیری در تمام بخش ها خواهد داشت.
عابدین خرّم همچنین اظهار داشت: شهرستان‌هایی که علیرغم برخورداری کم از امکانات رفاهی و خدماتی درحوزه موالید و ازدواج  نسبت به میانگین استانی در وضعیت خوبی قرار دارند باید تشویق شوند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها نسبت به سهمی که در تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت کرده اند باید سهم خود را کامل پرداخت کنند تصریح کرد: متاسفانه پرداخت بسیاری از بانک‌ها پایین است که لازم است به این بانک‌ها تذکرداده شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی هم از کاهش 6 درصدی آمار ازدواج و ولادت در استان در 11 امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
زهرا کوهی افزود: همچنین نرخ باروری در استان ۱.۵ فرزند به ازای هر مادر بوده که نسبت به میانگین کشور پایین و در رتبه ۱۷ کشوری است.
مجیدی مدیرکل بیمه سلامت اذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری در این بیمه گفت: ۱۶۳۹ زوج نابارور در استان شناسایی شده و امسال معادل ۵۱میلیارد و ۴۰۱میلیون ریال خدمات درمان ناباروری به آنها ارائه شده است.
انتهای پیام/
لزوم فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری در جامعه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار