فرمانده انتظامی مراغه؛

۱۱.۶ تن آرد قاچاق در مراغه کشف شد

1401/12/16 - 16:38 - کد خبر: 88535 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی مراغه گفت: ۱۱ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف و یک نفر در این رابطه در دستگیر شد. 

به گزارش نصر، «توحید فارسی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان این میزان آرد قاچاق را حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون باری کشف و ضبط کردند.
وی با تاکید بر اینکه این میزان آرد یارانه‌ای و خارج از شبکه توزیع فاقد هرگونه مدارک مثبت بود، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی، و کامیون نیز توقیف شد.
سرهنگ فارسی افزود: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را سریع به پلیس۱۱۰ گزارش داده و پیشنهادها و انتقادهایشان را به شماره تلفن ۱۹۷ اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر آرد یارانه‌ای از طریق شبکه توزیع بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود و حمل‌ونقل آن در خارج از این شبکه توزیع قاچاق به شمار می‌رود تا جایی کارشناسان جهاد کشاورزی علاوه بر نانوایی‌ها در کارخانجات آردسازی شهرستان نیز مستقر هستند و بر روند توزیع آن نظارت می‌کنند.
ماهانه ۳۷ میلیارد تومان یارانه نان برای مراغه تخصیص می‌یابد تا آرد دولتی بین ۲۴۰ نانوایی فعال این شهرستان توزیع، و اهالی از نان یارانه‌ای بهره‌مند شوند؛ بر همین اساس در زمان حاضر قیمت هر کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد دولتی و آزاد در بازار بیش از ۶ میلیون ریال اختلاف دارد و همین حاشیه سودجویی به انگیزه‌ای برای تخلف برخی‌ها تبدیل شده است.
افزایش تقاضا برای نان لواش و سودجویی برخی‌ها به واسطه اختلاف قیمت آرد دولتی و آزاد در مهر سال جاری موجب شده بود تا صف‌های طولانی در مقابل نانوایان شکل بگیرد و فرماندار این شهرستان ویژه در واکنش به این مشکل اهالی، قرارگاه تنظیم بازار نان تشکیل دهد.
انتهای پیام/
۱۱.۶ تن آرد قاچاق در مراغه کشف شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار