آیدین استواردر مراسم تجلیل؛

دانش آموزان وقتی میخندند بهتر و بیشتر از همیشه یاد میگیرند

1401/12/16 - 16:31 - کد خبر: 88529 نسخه چاپی

نصر: آیدین استوار، اولین مدرس نابغه درس هوش کشوری که با سختکوشی و پشتکار و تحقیق و تدبر تبریزی است. این‌معلم خوش ذوق تبریزی که بیش از هزار و پانصد دانش آموز قبول شده در آزمون تیزهوشان مدارس کشور دارد، امروز بعد از گذر چند سال و پایان پانادمی کرونا، به عهد خود وفادار مانده و برای ۵۷۰ نفر از دانش آموزان قبول شده تیزهوشان خود جشن بزرگی برپا کرده است.

به گزارش نصر، آیدین استوار فارغ التحصیل دکتری مدیریت کسب و کار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است که در زمینه هوش و ریاضیات پیشرفته در سطح بالا، تخصصی منحصر به فرد دارد. همچنین وی دروس ریاضیات و هوش آزمون های کشوری مانند تیزهوشان، دکتری و ... ، آزمون های بین المللی یوس ترکیه، جی ار ای امریکا و ...و آزمون های المپیادهای جهانی ریاضیات و .. را تدریس می کند.
استوار با تدریس ویژه، عشق و علاقه وافر و پرشور و هیجان‌را چاشنی کار‌خود می داند، توانسته بیشترین قبولی در آزمون تیزهوشان مدارس ابتدایی کشور را از آن شهر فرهنگ پرور و هنر خیز تبریز نماید.
امروز در مراسم استاد آیدین‌استوار در تالار وحدت تبریز که بعد از گذر چند سال به عهد خود وفادار مانده بود حاضر شده و به گفت و‌گو‌ با وی پرداختیم .
این مدرس آزمون های المپیاد و تیزهوشان و متولی برنامه در این آئین گفت: برای اولین بار در کشور به عنوان یک معلم برای قبول شدگان دانش آموزان تیزهوشان مدارس در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در تالار پتروشیمی جشن گرفتم اما متاسفانه در سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشن هارا متوقف کرده بودیم که امسال در راستای جبران آن دوسالی که جشن نگرفته‌‌بودیم، امسال جشنی پرشورتر برگزار کرده ایم.
وی افزود: هرچند که شرایط اقتصادی و تورم جامعه برای همه قابل درک است، اما معتقدم به وعده‌ای که به فرزندان‌مان می‌دهیم باید وفادار باشیم چراکه این ارزش دهی، برای ایجاد انگیزه ‌‌علاقه مندی در آنان بسیار تاثیر گذار است. این‌درحالی است که دانش آموزان قبول شده چندسال پیش، انتظار برگزاری این جشن را نداشتند.


استوار با بیان‌اینکه‌ امروز برای ۲۶۰ نفر دانش آموخته قبول شده در تیزهوشان مدارس که ترکیبی از سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است، در تالار وحدت دانشگاه تبریز جشن گرفته و از آنان تجلیل خواهیم کرد، افزود: هفته پیش از دانش آموزانی که در مقطع تیزهوشان در سال   ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ قبول شده بودند تجلیل کرده و برایشان جشن برگزار کردیم ‌؛ همچنین برای آنان تندیس خودم را که ترکیبی از عکس کاریکاتوری دانش آموزان بر روی آن‌ کشیده شده است را به همراه کتابی که ترجمه کرده ام با نام (هوشمندانه ‌فکرکن ) که امروز رونمایی خواهد شد را به عنوان یاد بود به دانش آموختگانم هدیه داده‌ام.
وی تصریح کرد: طی سه سال اخیر تنها در شهر تبریز بالغ بر ۵۵۰ دانش آموز و در کل کشور بیش از هزار دانش آموز قبولی در مدارس تیزهوشان داشته‌‌ام.
این مدرس هوش، استعداد و خلاقیت درخصوص چاپ کتاب اخیر برایان تریسی نیز گفت: برایان تریسی از جمله نویسنده‌های مشهور کتاب‌های موفقیت از جمله قورباغه‌ را قورت بده است، که یک فصل از آخرین کتاب او را نیز بنده نگارش کرده‌ام.
استوار افزود: آخرین کتاب برایان تریسی را ۲۰ نفر نوشته‌اند که یکی از آن‌ها نیز بنده هستم. از بین چند هزار مصاحبه‌ای که برای این امر انجام شد، بنده به عنوان یک معلم‌ موفق انتخاب شده و به عنوان تنها معلمی از کشور، افتخار این‌را داشته‌ام که یک فصل از زندگی نامه‌ام در‌ آخرین کتاب برایان تریسی چاپ شده و این کتاب به عنوان پر فروش ترین کتاب در آمازون مطرح شده است. در این کتاب در خصوص این موضوع نوشته‌ام که نباید ناامید شد. با اینکه مشکلات زیادی را از سنین پایین زندگی‌ام تجربه کرده‌ام ولی هرگز ناامید نشدم و با تلاش و پشتکار و داشتن امید پیش رفتم و به آنچه که هدفم بود رسیده‌ام.
این مدرس هوش به رمز موفقیت خود اشاره کرد و گفت: اول رمز موفقیت در هرکاری، توکل به خدا، دوم دعای پدر و مادر سوم تعهد می‌دانم. 


استوار اظهار کرد: وقتی برای محصلانی که به‌صورت آنلاین آموزش می‌بینند، پک آموزشی ‌ارسال می‌کنم، درون پک‌های آموزشی ازعطر، شکلات ‌و نگهدارنده موبایل گرفته تا ورقه‌های رنگارنگ و کاریکاتوری از خودم موجود هستند. چراکه معتقدم در تدریس حال خوب دانش آموز و معلم خیلی مهم است، باید دانش آموز با معلم ارتباط برقرار کند و توانایی برقراری این ارتباط به معلم بستگی دارد.
وی ابراز کرد: اهمیت دادن به حواس چندگانه می‌تواند تاثیر مستقیمی بر هوش کودکان داشته باشد. با این کار ‌و روش‌ها در صدد دعوت دانش آموز مجازی به یک فضای تجسمی واقعی هستم.
اگر دانش آموز طی ۱۶ جلسه آموزش مجازی، از عطری که هربار موقع یاد گرفتن استفاده می‌کند، همان را سرجلسه امتحان استفاده کند، می‌توانند از تاثیر حس بویایی که یکی از قوی ترین حواس پنج‌گانه است بهره مند شود؛ چرا که تکراری شدن ان بوی عطر که قرار است حتی در جلسه آزمون نیز تکرار شود می‌تواند استرس آزمون دهنده هوش را کاهش دهد.
استوار با بیان‌اینکه بی‌تردید آموزش درس هوش و همچنین استرس آزمون هوش و‌تیزهوشان برای هر کودک ‌و دانش آموز در سن کم، سنگین و‌خسته کننده خواهد بود، اذعان کرد و گفت: اگر معلم نتواند بر استرس کودکان غلبه کرده و‌ راه و روش اصولی را به آنان آموزش ندهد، همچنین اوقات فراغت کودکان را فراهم نسازد، آسیب روانی بزرگی به دانش آموزان وارد می‌شود.


وی تاکید کرد: دانش آموزان را باید از محیط خشک آکادمیک رها کنیم. در جدیدترین مقاله هایی مطرح شده است که هوش عقلانی (IQ) همانند عضله‌های بدن توانایی افزایش دارد؛ وقتی هوش عقلانی نیز افزایش یابد، کودک به سایر دروس و علوم علاقه مند خواهد شد از این رو همه دانش آموزان با استعداد هستند ولی نیاز به یک محیط و معلم کاربلد هستند.
این مدرس هوش با بیان اینکه باید درس‌های هوش هیجانی و تقویت حافظه و استعداد در مدارس تدریس شود، ادامه داد: کشورمان دانش آموزان با استعداد زیادی در شهرهای مختلف دارد که باید با گنجاندن سوالات هوش و خلاقیت در کتاب‌ها زمینه افزایش ضریب هوشی آن‌ها فراهم شود. همچنین اولیاها باید برای کودکانشان‌در هر حوزه اعم‌از حوزه موسیقی، ورزش، زبان و فن‌بیان و ... سرمایه گذاری اجتماعی کنند.


استوار افزود: ما بیشتر با دانش آموزان‌خود در خصوص سوالاتی که مرتبط با هوش عقلانی هستند و در آزمون تیزهوشان مدارس از هوش کلامی، تصویری و ریاضی استفاده شده است، کار می‌کنیم.
استوار به برنامه‌های آتی خود اشاره کرد و گفت: برنامه ما در سال آینده، علی رغم هوش عقلی (IQ) بر روی هوش هیجانی (EQ) دانش‌آموزان نیز کار خواهیم کرد چرا که دنیا به این‌نتیجه رسیده است که هوش هیجانی (EQ) بسیار مهم‌تر از هوش عقلی (IQ) است. کار بر روی شهامت، خجالت و تشخیص علم‌ و شبه علم برای کودکان بسیار مهم است.
به گزارش نصر، در حاشیه آئین تجلیل از قبول شدگان مدارس تیزهوشان تبریز که متولی آن استاد آیدین استوار، معلم هوش آن افراد بود، برنامه‌های ارزنده هنری و فرهنگی نیز برگزار شد که مورد توجه دانش آموزان تیز هوش و خانواده آنان قرار گرفت. 


بی شک اندیشمندان آتی و ثروت انسانی و جهانی ما در عرصه‌های مختلف، دانش آموزان پایه ابتدایی هستند چراکه سرمایه گذاری بر این افراد، جزو ارزشمندترین ثروت در عصر حاضر محسوب می‌شود.
آیدین استوار به عنوان معلمی پرفروغ، دلسوز و روشنفکر با نبوغ و ذوق وافر و تلاش خستگی ناپذیر توانسته است در طول پنج سال تحصیلی نزدیک به هزار و پانصد نفر از دختران و پسران دانش آموز مدارس مختلف کشور را در آزمون های تیز هوشان قبول نماید که توانایی، کیاست و فطانت و تدریس دلسوزانه این معلم به بچه ها قوت قلب داده ‌و هنوز شیرینی شکلات های کلاس هایشان در ذائقه شاگردانش مانده است و همه این دانش آموزان باید قدردان استاد خویش باشند که پیشرفت تحصیلی شان را فراهم آورد و با تالیفات و تدریس و نبوغ خود ذهن بچه ها را برای فراگیری بهتر دروس آماده تر کرده است.
انتهای پیام/
دانش آموزان وقتی میخندند بهتر و بیشتر از همیشه یاد میگیرند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار