طبق نظرسنجی مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی؛

شهروندان نحوه اطلاع رسانی عملکرد و اخبار شهرداری تبریز را چگونه ارزیابی کردند؟

1401/12/16 - 11:22 - کد خبر: 88490 نسخه چاپی

نصر: مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در راستای بررسی انتظارات و اولویت‌های شهروندان تبریز نسبت به عملکرد مجموعه شهرداری تبریز تا بهمن ماه امسال، اقدام به نظرسنجی از شهروندان کرد.

به گزارش نصر، جامعه آماری این نظرسنجی شامل شهروندان ۱۵ تا ۵۹ ساله شهر تبریز بود که در قالب نمونه‌گیری خوشه‌ای (مناطق دهگانه) و با استفاده از تکنیک پرسشنامه صورت پذیرفت. مشخصات جمعیت شناختی نمونه شامل  ۵۳.۷ درصد پاسخگویان مرد ( ۳۴۶ نفر) و ۴۶.۳ درصد پاسخگویان زن  (۲۹۸)، وضعیت تاهل نمونه ۲۴.۷ درصد مجرد و ۷۵.۳ درصد متاهل، ۵۵.۵ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم، ۴۴.۵ درصد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری، وضعیت اشتغال نمونه شامل ۱۶ درصد کارمند، ۴۳ درصد شغل آزاد، ۲۱.۸ درصد خانه دار، ۳.۳ درصد بیکار، ۱۱.۴ درصد دانشجو یا دانش‌آموز و یا سرباز و ۴.۵ درصد بازنشسته است.
پرسشنامه در قالب طیف لیکرت و یا سوالات باز و در موضوعات اطلاع‌رسانی، امور فرهنگی، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شهری و فضای سبز طراحی شده است.
پاسخگویان در حوزه اطلاع‌رسانی در جواب به پرسش "اخبار و برنامه‌های شهرداری کلانشهر تبریز را عمدتا از چه کانال‌های پیگیری می‌کنید؟" ۵۹.۹ درصد گزینه رادیو و تلویزیون و برنامه تبریزیم، ۰.۹ درصد روزنامه‌های محلی، ۰.۸ درصد خبرگزاری‌های رسمی و محلی، ۲۴.۵ درصد فضای مجازی ۳.۴ درصد تابلوهای شهری و ۱۰.۴ درصد دوستان و افراد معتمد را انتخاب کرده اند.
پاسخگویان در پاسخ به "اطلاع از اخبار و برنامه های سالانه شهرداری کلانشهر تبریز تا چه اندازه برای شما مهم است؟" ۲۱ درصد گزینه کم و خیلی کم و ۷۹ درصد گزینه تا حدودی، زیاد و خیلی زیاد را عنوان کردند.
طبق نتایج نظرات پاسخگویان، اطلاع شهروندان از اقدامات و عملکرد شهرداری طی ۱۱ ماهه گذشته ۴۲.۵ درصد خیلی کم و کم و ۵۷.۴ درصد گزینه تاحدودی، زیاد و خیلی زیاد است.
شهروندان همچنین در پاسخ به سوال "امسال در مقایسه با سال‌های قبل، نحوه‌ و میزان اطلاع رسانی اخبار شهرداری تبریز را چقدر متفاوت ارزیابی می‌کنید؟ " ۲۸.۶ درصد گزینه خیلی کم و کم و ۷۱.۴ درصد گزینه تا حدودی، زیاد و خیلی زیاد ارزیابی کردند.
انتهای پیام/
شهروندان نحوه اطلاع رسانی عملکرد و اخبار شهرداری تبریز را چگونه ارزیابی کردند؟ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار