هفته‌ی رکوردها فرا رسید؛

از هزارتایی شدن مسی؛ خاک شدن منچستر یونایتد تا رکوردشکنی صلاح، امباپه

1401/12/16 - 11:01 - کد خبر: 88485 نسخه چاپی

نصر:در هفته‌ای که گذشت منچستر یونایتد بدترین شکست تاریخ باشگاهش را متحمل شد.

به گزارش نصر، در هفته‌ای که گذشت منچستر یونایتد بدترین شکست تاریخ باشگاهش را متحمل شد، مسی و امباپه دو رکورد جداگانه ثبت کردند و در نهایت شاید خانواده امریکایی گلیزرها یونایتد را بفروشند از انگلیس بروند.
 
ثروتمندترین مرد بریتانیا به جنگ برادر امیر قطر رفت
رقابت اصلی برای خرید باشگاه منچستریونایتد بین شیخ جاسم بن حمد آل ثانی قطری(برادر امیر قطر) و سِر جیم راتکلیف بریتانیایی است.
 شیخ جاسم که رئیس بانک اسلامی قطر (QIB) است، پیشنهادی پنج میلیارد پوندی را از طریق بنیاد «ناین تو» ثبت کرده است، این در حالی است که راتکلیف میلیاردر بریتانیایی پیشنهاد چهار میلیارد پوندی خود را از طریق کمپانی خود با نام «INEOS» به ثبت رسانده است.
«جیم راتکلیف» ثروتمندترین مرد بریتانیا که دارایی‌اش بیش از ۱۵ میلیارد پوند است، به عنوان اصلی‌ترین مشتری  خرید یونایتد نام برده می‌شود. راتکلیف یک سرمایه دار بزرگ در حوزه پتروشیمی است که سرمایه‌اش در زمان اوج دارایی این فرد به ۲۱ میلیارد پوند می‌رسید و در حال حاضر مالک باشگاه نیس فرانسه است.  گفتنی است ثروت شیخ جاسم بن احمد ثانی سرمایه‌ای ۳۳۵ میلیارد دلاری در اختیار دارد.
 
رکوردهایی که لیورپول زد
برد هفت بر صفر لیورپول مقابل منچستریونایتد، بهترین برد تاریخ این باشگاه برابر یونایتدی‌ها بود.
همچنین شیاطین سرخ سنگین‌ترین شکست خود در تاریخ لیگ برتر انگلیس را تجربه کردند. 
محمد صلاح با زدن دو گل به منچستریونایتد از رکورد رابی فاولر پیشی گرفت و با ۱۲۹ گل، به بهترین گلزن تاریخ لیورپول در لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.
 
 نابغه آرژانتینی هزارتایی شد
گل لیونل مسی مقابل نانت، آمار اثرگذاری روی هزار گل در عرصه باشگاهی را برای او به ارمغان آورد:
 ۷۰۱ گل
 ۲۹۹ پاس گل
او برای ثبت چنین آماری، تنها به ۸۴۰ بازی احتیاج داشت.
 
 پادشاه پاریس تاج‌گذاری کرد
با گلی که کیلین ام‌باپه در وقت‌های اضافه دیدار مقابل نانت در لیگ برتر این کشور به ثمر رساند شمار گل‌های خود برای پاری‌سن‌ژرمن را به عدد ۲۰۱ رساند تا بالاتر از ادینسون کاوانی، به تنهایی بهترین گلزن تاریخ پاریسی‌ها شود. این رکورد بعد از ۳سال جابه‌جا شده است.
انتهای پیام/
از هزارتایی شدن مسی؛ خاک شدن منچستر یونایتد تا رکوردشکنی صلاح، امباپه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار