با برگزاری نشستی رسانه ای صورت گرفت؛

رونمایی از ائتلاف " اتاقی برای همه 1405 " در تبریز

1401/12/15 - 08:01 - کد خبر: 88390 نسخه چاپی

 نصر: هتل لاله پارک تبریز روز گذشته میزبان خبرنگارانی بود که جهت پوشش خبری نشست رسانه ای ائتلافی با عنوان ائتلاف " اتاقی برای همه " حضور یافته بودند.

به گزارش نصر، انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز قرار است همزمان با سراسر کشور بیستم اسفند ماه امسال در تبریز نیز برگزار شود.
اتاق بازرگانی تبریز به عنوان اولین اتاق ایران همواره جایگاهی خاص و منحصربفرد در اقتصاد ایران و منطقه داشته است؛ روند مدیریت این اتاق در ادوار مختلف با فراز و نشیب ها ؛ اوج ها و فرودها و تاثیرگذاری ها و رکودهایی مواجه شده است.
رقابت چهره های سرشناس اقتصاد ایران و آذربایجان در اتاق تبریز سال هاست این اتاق را به یک میدان رقابت برای تصدی جایگاه ها تبدیل کرده است.

روز گذشته ائتلافی در هتل لاله پارک تبریز برای حضور در ماراتن انتخابات اتاق تبریز اعلام موجودیت کرد که تلفیقی از رقبای گذشته و رفقای امروز دارد.
در راس این ترکیب 15 نفره صمد حسن زاده مالک گروه صنعتی کاشی تبریز و یونس ژائله مالک گروه صنعتی شیرین عسل قرار دارند.
حسن زاده یک دوره قبل رئیس اتاق بود و ژائله دوره گذشته چهار سال عهده دار مسئولیت رئیس اتاق بازرگانی تبریز بود.
اما این دوره از انتخابات ائتلاف اتاقی برای همه تلفیقی از دو لیست رقیب دوره گذشته است.
نشستی رسانه ای با هدف اعلام موجودیت این ائتلاف دیروز در هتل لاله پارک تبریز برگزار شد تا همه سئوالات مطرح و شائبه های برطرف شود.

اعضای ائتلاف " اتاقی برای همه 1405"
ائتلاف اتاقی برای همه 1405 ترکیبی از 15 عضو این اتاق است که هر کدام در حوزه فعالیت خود از صاحبان برندهای خوشنام و تاثیرگذار منطقه هستند و قرار است با انتخاب اکثریت شان زمینه فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف اقتصادی منطقه را رقم زنند.

در بخش صنعت:
یونس ژائله - سید باقر شریف زاده - الله وردی محمدزاده - امید اسمعیل ظفر - یونس اکبرپور پایدار

در بخش بازرگانی :
مسعود بنابیان - مهدی امینی - قاسم قویدل - مهرداد ایرانی - اسماعیل چمنی

در بخش معدن :
صمد حسن زاده - جمشید برزگر

در بخش کشاورزی:
میر یوسف حسینی - بشیر جعفری
 

آنچه در نشست خبری گذشت...
صمد حسن‌زاده کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز پیش از آغاز بخش پرسش و پاسخ نشست خبری ائتلاف اتاقی برای همه، به عنوان اولین سخنران گفت:  اتاق تبریز یکی از اتاق‌های برجسته کشور است که همواره جایگاه و لیاقت خود را نشان داده است. در همه دوره‌ها نظرات اتاق تبریز تاثیرگذار بوده و تاثیر خاصی در کشور داشته است.
این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق تبریز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و افراد آن در کشور اقدامات ماندگاری انجام دادند.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در دوره جدید نیز همه معتقدند که اتاق تبریز می‌تواند در کشور تاثیرگذار باشد. همه اتاق‌های کشور و مخصوصا اتاق تبریز باید در شناسایی آسیب‌های موجود برای توسعه اشتغال فعال باشند.

یونس ژائله دیگر نامزد اتاق بازرگانی تبریز گفت: تحریم های ظالمانه، افزایش نرخ ارز و نرخ مواد اولیه غذایی اساس معیشت مردم را دچار مشکل کرده است لذا بر خود تکلیف می دانیم سنگر تولیدات و صادرات را ترک نکنیم و به رمز موفقیت آذربایجان دست یابیم.
رئیس فعلی و نامزد ریاست اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با بیان اینکه اعضای ائتلاف بزرگ تشکل ها جمعی منحصر بفرد است، گفت: از تمامی صاحبان صنایع بزرگ استان در بخش های مختلف در این مجموعه استفاده شده است که این موضوع می تواند باعث پیشرفت اتاق بازرگانی و صنایع استان شود.
وی در ادامه افزود: در این مدت سال های پرتنشی در پیشرو داشتیم و در آینده نیز خواهیم داشت چراکه تحریم های ظالمانه، افزایش نرخ ارز و مواد اولیه غذایی بسیار تاثیرگذار است و اساس معیشت مردم را دچار مشکل کرده است لذا بر خود تکلیف می دانیم سنگر تولیدات و صادرات را ترک نکنیم و به رمز موفقیت آذربایجان دست یابیم.
ژائله با بیان اینکه در هر زمینه ای نقاط قوت و ضعف وجود دارد،  خاطر نشان کرد: هیچکس نمی تواند ادعا کند ایرادی نداشته و انسان جایز الخطاست اما تاجایی امکان داشته سعی کردیم هرکاری را به بهترین شکل انجام دهیم. باید کارنامه این چند سال را نقد کنیم تا بدانیم چهارسال قبل کجا بودیم و الان به چه جایگاهی رسیدیم و ثمره اقدامات چهارساله چیست.
نامزد انتخابات اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به وظایف این اتاق اعلام کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد بستر های لازم برای ارتقا کسب و کار فراهم کند. هر سه ماه یکبار با بررسی اقدامات انجام شده در این مجموعه مشخص شده است که صنایع استان روند رو به رشد داشته و این موضوع از درآمد های اتاق بازرگانی کاملا مشخص است.
وی با بیان اینکه درآمد های سالیانه صنایع نسبت به گذشته چهار برابر شده است، گفت: درآمد مجموعه ها روند مثبتی داشته و نشان دهنده آینده روشن و بسیار مناسب است و باتوجه به اقداماتی که در طول چهار سال انجام شده است نوید بخش روزهای خوب خواهد بود. باوجود اینکه قیمت ارز روز به روز افزایش پیدا می کند اما همچنان  انتظار می رود با افزایش سرمایه گذاری در استان مواجه شویم.
این فعال صنعتی در خصوص موضوع آموزش اذعان داشت: اتاق بازرگانی مقام اول آموزش را در کشور کسب کرده است و بیشترین ساعات آموزشی را داشته است. همچنین در زمینه نیازمندان اقدامات خوبی انجام شد و در ایام کرونا بیشترین کمک ها از طرف خیران این مجموعه انجام شده است.
ژائله افزود: در سال 1399 پنجره واحد کسب و کار در تبریز راه اندازی شد و استقبال خوبی در این زمینه به عمل آمد. مهم ترین موضوعی که در این مدت از طرف اتاق بازرگانی پیگیری شده است نقشه راه صنعت و تجارت استان و کشور بود و در همین زمینه تفاهم نامه هایی برای توسعه در پنج سال آینده منعقد شد.

رضا جعفری دیگر نامزد این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی تبریز نیز در نشست خبری ائتلاف اتاقی برای همه یادآور شد: در شرایط اقتصادی بسیار سخت و پیچیده‌ای هستیم.
عضو هیات مدیره و دبیر انجمن غذایی ادامه داد: این اتحاد برای وضعیت اقتصادی استان یک ضرورت است. این افراد با تشخیص درست ضرورت این موضوع اتحاد را تشکیل داده‌اند.
وی افزود: از نظر ما بهشت سرمایه‌گذاری ایران، نه تهران و مازندران بلکه تبریز و آذربایجان است.
مهدی امینی در این نشست خبری با اشاره به تلاش‌های اتاق برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم نمایندگان واقعی صنعتگران باشیم و مشکلاتی که واحد‌های صنعتی نیاز داشتند را برطرف کنیم.
این فعال اقتصادی گفت: واحد‌های راکد را کمک کردیم تا مشکلاتی که در امور مالیاتی و تامین اجتماعی داشتند تسهیل شود. مشکلاتی که در اداره کار وجود داشت دست در دست هم دادیم تا با تلاش‌های خانه صنعت و معدن برطرف شود.

سید باقر شریف‌زاده نیز ضمن تاکید بر لزوم بها دادن به تولید، تاکید کرد: یکی از وظایف اتاق، تبیین قوانین و مشاوره برای نمایندگان و دولت مردان است.
وی ادامه داد: در یک مقطع مالیات بسیار سنگینی برای تولید در نظر گرفته می‌شد. اما بودجه امسال نشان می‌دهد که نباید به کارهای کاذب میدان بدهیم و باید به سمت تولید برویم.

الله وردی محمدزاده در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «آیا افتتاح دفتر اتاق بازرگانی در جلفا نمایشی بود؟»، گفت: این موضوع دغدغه چندین ساله صنعت‌گران جلفا بود.
وی افزود: دفتری در مرز ارمنستان وجود داشت که کارمندان اتاق تبریز در آن فعال بودند. تفاهنامه‌ای وجود داشت که اتاق مستقل شود که اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/
رونمایی از ائتلاف حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار