مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی؛

۸۰۳ هزار و ۳۲۵ تن کالا در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد

1401/12/14 - 15:31 - کد خبر: 88378 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۸۰۳ هزار و ۳۲۵ تن ترانزیت ورودی و خروجی کالا در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز انجام شد.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان ۵۹۸ هزار و ۵۱۶ تن ترانزیت ورودی و خروجی کالا در پایانه مرزی جلفا و ۲۰۴ هزار و ۸۰۹ تن در پایانه مرزی نوردوز انجام شده است.
وی میزان واردات و صادرات کالا از مرزهای جلفا و نوردوز را یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۱۶۸ تن اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۸۳۶ هزار و ۹۷۳ تن کالا از مرز نوردوز و ۹۶۰ هزار و ۱۹۵ تن کالا از مرز جلفا صادر یا وارد شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تردد وسائط نقلیه سنگین از پایانه مرزی نوردوز از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در این مدت ۵۰ هزار دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۵۱ هزار دستگاه کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرده اند.
علیزاده، با بیان اینکه در سال جاری بیش از دو  هزار و ۹۰۰ اتوبوس ایرانی و ۹ هزار و ۹۸۸ سواری ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی تردد کرده اند، ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۰۱ هزار مسافر ایرانی و ۱۵۸ هزار مسافر خارجی از این پایانه تردد کرده اند که در مجموع تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ برابر افزایش یافته است.
وی یادآور شد: تردد وسائط نقلیه سنگین از پایانه مرزی جلفا نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته و در این مدت ۵۹ هزار دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۳۰ هزار دستگاه کامیون خارجی از این مرز تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت بیش از ۲۹ هزار مسافر ایرانی و ۱۷۵ هزار مسافر خارجی از این پایانه تردد کرده اند که در مجموع تعداد مسافر نسبت به سال قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است.
علیزاده، افزود: در این مدت ۸۲۷ اتوبوس ایرانی و ۹۶۸ اتوبوس خارجی نیز از پایانه مرزی جلفا تردد کرده اند.
به گزارش ایرنا، نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل دو سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در دو طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/
۸۰۳ هزار و ۳۲۵ تن کالا در پایانه های مرزی جلفا و نوردوز ترانزیت شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار