مدیر سلامت جمعیت و خانواده؛

مردان کمتر از زنان به سلامت جسم و روح خود توجه دارند

1401/12/14 - 10:34 - کد خبر: 88337 نسخه چاپی

نصر: مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس یافته های علمی و آماری مردان کمتر از زنان به سلامت جسم و روح خود اهمیت می دهند که این امر برای آینده نظام سلامت خطرناک است.

به گزارش نصر، ناصر رهبری روز یکشنبه در کارگاه آموزشی سلامت مردان به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایران، افزود: کم توجهی و در پاره ای از موارد بی توجهی از سوی مردان به سلامت و بهداشت روحی و جسمی یکی از چالش های مهم نطام سلامت می باشد.
وی اظهار کرد: بر اساس شواهد علمی و تحقیقات صورت گرفته در مراکز علمی و دانشگاهی معتبر جهان به دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین باورهای فرهنگی و خطرپذیری در بین مردان، به طور معمول این طیف کمتر از زنان به سلامت جسم و روح خود توجه می کنند.
رهبری با ابراز تاسف از اینکه مردان به نسبت زنان به مراکز سلامت، درمانگاه ها و مطب های پزشکی مراجعه پایین تری دارند، ادامه داد: بیشتر ارجاعات مردان به پزشک بیشتر به علت بیماری های جدی است که به همین علت عوارض، ناتوانی ها و مرگ و میر در مردان بالاتر و طول عمرشان کوتاه تر از زنان است.
وی یادآور شد: این موضوع در فرهنگ عمومی کشور رایج شده است که مردان به دلیل مسئولیت های اقتصادی با مشکلات متعدد و در بعضی موارد غیر قابل جبرانی در خانواده ها دارند، باید اصلاح شود.
رهبری با اشاره به اینکه در این راستا برگزاری هفته ملی سلامت مردان ایران فرصت مناسبی برای جلب نظر سیاست گذاران، تصمیم سازان حوزه بهداشت و درمان، عموم مردم به ویژه مردان به اهمیت موضوع و در عین حال اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه به سلامت مردان است.
وی با بیان اینکه هفته سلامت مردان نخستین بار در سال ۸۵ به پیشنهاد انجمن اورولوژی ایران با اعلام اولین پنجشنبه اسفند ماه هر سال به عنوان روز ملی سلامت مردان و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت، گفت: از سال ۸۹ هفته ملی سلامت مردان ایران در اسفند ماه نامگذاری شد و امسال نیز این هفته با رویکرد اهمیت سبک زندگی در ناباروری مردان و نقش مردان در ناباروری و پیشگیری از سقط عمدی جنین برگزار می شود.
انتهای پیام/
مردان کمتر از زنان به سلامت جسم و روح خود توجه دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار