مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی؛

طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی در آذربایجان شرقی آغاز شد

1401/12/13 - 21:53 - کد خبر: 88326 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز و تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی در طرح ویژه ایام نوروز در استان خبر داد.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد روز شنبه در گفت و گویی، زمان اجرای این طرح را از امروز تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده اعلام کرد و گفت: در طرح تشدید کنترل بهداشتی ۱۰۹ گروه ثابت و سیار مشارکت دارند.
وی افزود: ۱۶۴ نفر در قالب این گروه ها و در دو نوبت کاری بر مراکز تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی شامل، اماکن عرضه (قصابی، مرغ و ماهی فروشی ها)، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نظارت می کنند.
بهداد گفت: در جریان اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه در عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته، حدود یکصد تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط و معدوم سازی شده بود.
وی ادامه داد: امسال نیز با انجام نظارت های دقیق، تلاش خواهیم کرد تا محصولات دامی بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.
وی همچنین گفت: روزانه سه هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک، بیش از پنج هزار دام سنگین و حدود ۱۲۰هزار قطعه طیور در آذربایجان شرقی ذبح می شوند که این نظارت ها از مرحله کشتار در کشتارگاه های استان تا عرضه در بازار و سبد غذایی مردم به طور دقیق انجام می شود.
وی با بیان اینکه ۲۸ کشتارگاه در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۷ کشتارگاه دام صنعتی( پنج واحد) و غیرصنعتی و ۱۱ کشتارگاه طیور هستند که ناظران بهداشتی، شرعی و اکیپ های طرح کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صفر تا یکصدفعالیت آنها نظارت دارند.
وی از مردم خواست برای ارسال گزارش تخلفات واحدهای مختلف صنفی در این خصوص با شماره های تلفن ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را به صورت شبانه روزی گزارش کنند.
 انتهای پیام/
طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی در آذربایجان شرقی آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار