با بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۱۳؛

خط ۱ مترو تبریز تکمیل می‌شود

1401/12/13 - 18:31 - کد خبر: 88320 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریزبا اعلام افتتاح و بهره‌برداری ایستگاه ۱۳ قطار شهری تبریز مصادف با میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) گفت: با حمایت و پیگیری شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، تمام ایستگاه های خط یک مترو تبریز به پایان رسید.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در گفتگو اظهار کرد: ایستگاه قونقا به عنوان آخرین ایستگاه در دست تکمیل خط یک قطار شهری تبریز، همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) به بهره‌برداری می‌رسد.  
وی افزود: با بهره‌برداری از ایستگاه ۱۳ مترو، خط یک قطار شهری تبریز تکمیل شده و در تمام ایستگاه‌های ۱۸ گانه  این خط مسافرگیری انجام می‌شود.  
خط یک مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه دارد. بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.
هوشیار با اشاره به مشخصات ایستگاه قونقا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه (سکوی سوارشدن، تراز بلیت فروشی و چند منظوره تجاری) و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است که به دلیل  مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل معماری این ایستگاه بر اساس مکتب هنری آذربایجان طراحی و اجرا شده است.
ایستگاه ۱۵ خط ۱ مترو تبریز در ۳ آبان امسال با حضور وزیر کشور با مساحت هشت هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و همچنین ایستگاه شماره ۱۴ واقع در گازران در پنج آذر به بهره برداری رسیده است که با این افتتاح تعداد ایستگاه های فعال نخستین خط مترو تبریز از ۱۷ عدد به ۱۸ عدد رسیده بود و از طرفی ایستگاه شماره ۱۳ قونقا همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) در نیمه شعبان به افتتاح می رسد تا با عزم جدی مدیریت شهری در توسعه حمل‌ونقل عمومی پازل خط یک مترو تبریز پس از سال‌ها تکمیل شود.
انتهای پیام/
خط ۱ مترو تبریز تکمیل می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار