اکبر اعلمی در تحریریه «نصر» مطرح کرد؛

اصلاح طلبی و اصول گرایی دکان سیاسی است/ به دِین خود در شرایط حساس فعلی کشور عمل کردم

1398/09/17 - 07:44 - کد خبر: 8832 نسخه چاپی

نصر: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش عده ای برای دو قطبی سازی فضای انتخابات با شعارهای اصلاح طلبی و اصولگرایی، اظهار داشت: اصلاح طلبی و اصول گرایی دکان سیاسی است. در خود تبریز نماینده ای داریم که اصولگراست، اما به نظر من نسبت به بعضی اصلاح طلب ها عملکرد اصلاح طلبانه تری دارد.

به گزارش نصر، اکبر اعلمی پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تبریز، دعوت تحریریه «نصر» را پذیرفت و با حضور در جمع خبرنگاران این رسانه به سوالات مختلف پاسخ گفت.

وی حضور در انتخابات و تلاش برای اصلاح وضع نامطلوب موجود را یک ضرورت دانست و گفت: من در پاسخ به خواست مردم عزیز در انتخابات حضور پیدا کردم و از سوی دیگر با این حضور مسئولیتی که بر عهده داشتم را انجام دادم.

به دین خود در شرایط حساس فعلی کشور عمل کردم

اعلمی ادامه داد: اینکه شورای نگهبان صلاحیت بنده را تایید کند یا خیر، برایم اهمیت ندارد و آنچه که برایم مهم است این است که به دین خود در شرایط حساس فعلی کشور عمل کردم.

وی با اشاره به رد صلاحیت خود در انتخابات گذشته، اظهار کرد: من که حتی وقتی آب می خورم، اصول قانون اساسی را مرور می کنم به عدم التزام به قانون اساسی متهم می کنند، به عدم التزام عملی به اسلام هم می کنند، در حالی که هنوز ترکش های دفاع از اسلام و نظام در بدنم باقی مانده است، اما در مقابل فردی که فساد اخلاقی دارد، تایید صلاحیت می شود و آن فرد وقتی هم صحبت می کند، ادعا می کند که سرباز رهبری است.

این فعال سیاسی گفت: اهداف انقلاب اسلامی سه اصل مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. یک مورد نشان دهید که اعلمی بر خلاف این اصول عمل کرده است.

نظارت استصوابی مجلس را کوچک کرد

اعلمی با انتقاد از ضعف مجلس دهم، اظهار کرد: نظارت استصوابی باعث شده افرادی بسیار کوچک وارد مجلس شوند و سطح مجلس را پایین بیاورند و در نتیجه مجلس ناکارآمد شده است. مجلسی که باید ابزار اعمال قدرت مردم باید باشد، حالا به روزی افتاده که خارج از مجلس قانون گذاری می کنند و به مجلس تحمیل می کنند.

وی تاکید کرد: لازم است کسانی که سلامت سیاسی، اقتصادی و اخلاقی داشته و دارای توان بیان هستند وارد مجلس شوند و از حق مردم دفاع کنند. مطمئن باشید اگر همین منوال پیش برود، مجلس آینده ضعیف تر خواهد بود. وضعیت موجود حاصل مجلس ضعیف است، مجلس تنها نهاد قانون گذار است که می تواند بر همه قوای سه گانه نظارت کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ششم و هفتم گفت: اگر کسی به حال مملکت دلش می سوزد، باید تلاش کند تا مجلسی قوی تشکیل شود، اگر مجلس قوی باشد هر کس و ناکسی نمی تواند وزیر شود و رئیس جمهور نمی تواند به مردم دروغ بگوید و نمی تواند به مردم بگوید من هم مثل شما بی خبر بودم.

اصلاح طلبی و اصول گرایی دکان سیاسی است

اعلمی در خصوص تلاش عده ای برای دو قطبی سازی فضای انتخابات با شعارهای اصلاح طلبی و اصولگرایی، اظهار داشت: اصلاح طلبی و اصول گرایی دکان سیاسی است. در خود تبریز نماینده ای داریم که اصولگراست، اما به نظر من نسبت به بعضی اصلاح طلب ها عملکرد اصلاح طلبانه تری دارد.

وی ادامه داد: اصلاح طلبی یعنی چه؟ اصولگرایی چیست؟ مبانی فکری شان چیست؟ آقای اصولگرا شما اصول تان چه چیزهایی است که مثلا اعلمی به آن ها پایبند نیست و یا آقای اصلاح طلب چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید؟ این ها تعریف مشخصی ندارد.

وی گفت: مجلس به عنوان خانه ملت باید محل حضور افرادی صادق، سالم و صالح باشد و مردم بدانند اگر نامزدی هزینه نامعقولی برای انتخابات می کند یا کسانی برای یک نامزد انتخابات هزینه می کنند، وی صلاحیت نشستن بر کسی وکالت مردم را ندارد.

اعلمی ادامه داد: نماینده باید صدای ملت باشد و از ابزارهای قانونی مجلس به نفع مردم و کشور استفاده کند. بنده در دوران نمایندگی ام 200 بار وزرای مختلف را برای پاسخگویی به خواست مردم به مجلس کشاندم.

 

افشاگری وکلای ملت در مجلس مفسدان را به وحشت می اندازد

وی در بخش دیگری از سخنان خود فسادستیزی را ویژگی مهم نمایندگان شایسته مجلس خواند و گفت: در یک مجلس قوی و فسادستیز، افشاگری وکلای ملت در مجلس مفسدان را به وحشت می اندازد و از بروز بسیاری از مفاسد پیشگیری می شود.

اعلمی در ادامه به سوء استفاده ها و فسادهای رخ داده در واگذاری شرکت ها و بنگاه های دولتی به بخش خصوصی نااهل اشاره کرد و گفت: تحت عنوان خصوصی سازی چوب حراج بر ثروت عمومی زدند که این بر خلاف اصل قانون اساسی و منویات واعظان قانون اساسی است.

وی در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان هم اظهار کرد: من چنین طرحی را در مجلس ششم و هفتم پیگیری کردم، اما هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان با آن مخالفت کردند. من معتقدم نه تنها مجلس بلکه باید سایر مراجع تصمیم گیر هم آرای شان شفاف باشد.

این فعال سیاسی در ادامه نمایندگان مجلس را وکلای کل ملت ایران شمرد و افزود: نماینده وقتی وارد مجلس می شود، نماینده کل ملت ایران است و من در زمان حضور در مجلس در موارد مختلف از جمله حادثه تاسوکی سیستان و بلوچستان وزرای مربوطه را به مجلس کشاندم و سوال پرسیدم و در نتیجه وقتی مسائل آذربایجان را هم مطرح می کردم، با حمایت اکثر نمایندگان مواجه می شدم. وقتی نماینده ملی عمل می کند، از همه ظرفیت ملی برای کمک به مسائل حوزه انتخابیه هم استفاده می کند.

انتهای پیام/

اصلاح طلبی و اصول گرایی دکان سیاسی است/ به دِین خود در شرایط حساس فعلی کشور عمل کردم محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار